י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
'מרצ' ו'העבודה' עוברות

סקר מנדטים חדש: לראשונה תיקו בין הגושים; איילת שקד מתרסקת

סקר חדש שמתפרסם היום מציג בפעם הראשונה תיקו בין הגושים - 57 מנדטים לכל גוש, הוי אומר: שוב לא נקבל הכרעה, גם לא בבחירות החמישיות. עוד בסקר, מפלגת 'הציונות הדתית' היא הרביעית בגודלה. בנוסף 'מרצ' ו'העבודה' עוברות את אחוז החסימה | כל הנתונים

סקר מנדטים חדש: לראשונה תיקו בין הגושים; איילת שקד מתרסקת
קלפי בחירות צילום: קובי עוזיאלי, בחדרי חרדים

סקר מנדטים של ערוץ 'כנסת', אתר 'מאקו' ומכון 'פאנלס פוליטיקס' מציג לראשונה שוויון בין גוש הימין לגוש השמאל.

לפי הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו הייתה מסיימת עם 32 מושבים בכנסת ה-25, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד מתחזקת משמעותית מ-17 מושבים כיום ל-26 בכנסת הבאה, 'המחנה הממלכתי' של בני גנץ לא מתרומם ונותר על 12 מושבים.

המפלגה הרביעית בגודלה היא מפלגת 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, עם לא פחות מ-11 מושבים. מפלגת ש"ס בראשות אריה דרעי מוערכת בסקר ב-8 מושבים, לעומת 9 בכנסת הנוכחית, 'יהדות התורה' שמתאחדת מחדש כנראה סופגת מכה בכנף בעקבות איום הפיצול ונחלשת מ-7 בכנסת הנוכחית ל-6 מושבים בסקר 'פאנלס פוליטיקס'.

'הרשימה המשותפת' בראשות איימן עודה שומרת על כוחה עם 6 מושבים, 'מר"צ' בראשות זהבה גלאון עוברת את אחוז החסימה עם 5 מושבים וכך גם 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי שמשיגה 5 מושבים, לעומת 7 בכנסת הנוכחית, ו'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן עם 5 גם היא. על סף אחוז החסימה נמצאת מפלגת רע"מ בראשות מנסור עבאס עם 4 מושבים בלבד.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות המפלגות הבאות: מפלגה בראשות איילת שקד ויוסי ברודני עם 1.4%, 'צעירים בוערים' בראשות הדר מוכתר עם נתון זהה 1.4%, 'חופש כלכלי' בראשות אביר קארה עם 0.9%, מפלגה בראשות יועז הנדל עם 0.7% ו'המפלגה הכלכלית' בראשות פרופ' ירון זליכה עם 0.7%.

לפי הסקר, נרשם תיקו בין גוש נתניהו לגוש לפיד-גנץ כששניהם משיגים 57 מנדטים, 'הרשימה המשותפת' נמצאת בתווך עם 6 מנדטים.

סקר מנדטים בחירות לכנסת ה-25 תיקון פאנלס פוליטיקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד