כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

צריך לטפל בכינרת? 600,000 דגיגים ידאגו לכך

כך פועל אגף הדיג במשרד החקלאות לשיפור האיכות בכינרת: 600,000 דגיגי אמנון נשפכו לימה • אכלוס האגם מתבצע מדי שנה • דגי האמנון משמשים כמסנן ביולוגי לאצות האגם

הדגיגים מושלכים לימה
הדגיגים מושלכים לימה

הבוקר (ה) התקיים אכלוס של כ-600,000 דגיגי אמנון בכנרת. מטרת האכלוס הינה כפולה, הן להעשיר את הדגה בכנרת והן לטפל במים ולשפר את איכותם. מדובר באמנון הגליל המקומי של הכנרת, המוכר גם בשם אמנון לבן, ונחשב לדג מאכל אהוב על הישראלים. לאמנונים גם תפקיד של שמירת מאזן האצות בכנרת - דגי האמנון משמשים כמסנן ביולוגי לאצות האגם.

אכלוס האגם מתבצע מדי שנה על ידי אגף הדיג במשרד החקלאות, על פי החלטתה המקצועית של ועדת אכלוס הכנרת, המשותפת למשרד החקלאות, רשות המים, מעבדת חקר ימים ואגמים וארגון דייגי טבריה.

מדיניות האכלוס נקבעת על סמך מצב האגם וסיכום האכלוס בשנה הקודמת. במהלך הקיץ מאוכלסים דגיגי כסיף ואמנון. דגיגי הכסיף מגודלים למטרה זו בתחנת המחקר בדור של אגף הדיג במשרד החקלאות. דגיגי האמנון מגודלים בתחנת המחקר גינוסר של אגף הדיג במשרד החקלאות.

מספר סוגי אצות בכנרת עלולות לפתח רעלנים ולפגוע באיזון הביולוגי באגם ובאיכות מי השתייה. דגיגי האמנון מהווים חלק ממארג הדגים המסייעים לשמירת איכות מי האגם, במיוחד בתקופה האחרונה בה קיים מנעד מפלסים גדול, וזאת באמצעות סינון אקטיבי של מספר סוגי אצות.

הדגיגים, אשר כאמור ניזונים מהאצות, גודלו בתחנת המחקר של אגף הדיג בגינוסר במשך 4 חודשים, והיום הועברו ל"בריכות השחרור" ומהן ישירות אל אגם הכנרת.

במקביל לאכלוס האמנונים, בימים אלה מתבצע אכלוס דגיגי הכסיף - 300,000 דגיגים במשקל 10 גרם, וכאמור, דגיגי אמנון גליל – 1,000,000 דגיגים במשקל 12 גרם. 600,000 מהם אוכלסו היום ו-400,000 נוספים לאחר החגים.
כינרת אמנון אגף הדיג משרד החקלאות אכלוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד