ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בשורה למפלגות החרדיות

49 ימים ליום הבחירות: סקר מנדטים חדש מעריך 60 לגוש נתניהו

יומיים להגשת הרשימות ו-49 ימים לפתיחת הקלפיות, סקר מנדטים חדש מציג התחזקות של לפיד ל-24 מנדטים, הליכוד על 32 מנדטים, הציונות הדתית מזנקת עוד ואילו המפלגות החרדיות שומרות על כוחן • איחוד בין מרצ והעבודה מעניק להן פחות מריצה נפרדת | כל הנתונים והמספרים

49 ימים ליום הבחירות: סקר מנדטים חדש מעריך 60 לגוש נתניהו
בנימין נתניהו/יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל/גדעון מרקוביץ, פלאש 90

יומיים לסגירת הרשימות ו-49 ימים לפתיחת הקלפיות, מסקר שערך סוקר 'כאן חדשות' דודי חסיד ומכון קנטאר ופורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית של 'כאן 11', עולה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, גוש הימין קרוב יותר להקמת ממשלה בראשות בנימין נתניהו.

לפי הסקר 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היה מסיים את יום הבחירות עם 32 מושבים, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד עם 24, 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ עם 12 מושבים, מפלגת 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר עם 12 מושבים גם היא.

ש"ס בראשות אריה דרעי שומרת על כוחה עם 9 מושבים, כשגם 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף שומרת על כוחה עם 7, 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן לא מתאוששת ועדיין על 5 מושבים. לפי סקר 'כאן חדשות' 'מרצ' בראשות זהבה גלאון ו'העבודה' בראשות מרב מיכאלי צולחות את אחוז החסימה עם 5 מושבים כל אחת.

'הרשימה המשותפת' שבינתיים רצה ללא אחמד טיבי משיגה 5 מושבים בלבד, לעומת 6 בכנסת הנוכחית, מפלגת 'רע"מ' של מנסור עבאס נמצאת בסכנה על סף אחוז החסימה עם 4 מושבים.

לא עוברות את אחוז החסימה: 'הבית היהודי' בראשות איילת שקד, 'המפלגה הכלכלה' בראשות ירון זליכה ו'צעירים בוערים' של הדר מוכתר.

לפי תוצאות הסקר, גוש נתניהו עומד על 60 מנדטים, לעומת ממשלת לפיד הנוכחית שמשיגה 55 מנדטים, 'הרשימה המשותפת' משלימה את התמונה, עם 5 מנדטים.

בסקר נבדק גם מצב של איחוד בין מפלגות 'מרצ' ו'העבודה'. במצב כזה הרשימה המאוחדת תקבל 9 מנדטים, פחות מנדט מריצה עצמאית נפרדת של כל אחת המפלגות. וגם 'הליכוד' תעלה במנדט ל-33, 'יש עתיד' תעלה גם כן ל-25 ואילו 'הציונות הדתית' תרד ל-11 מושבים.

סקר מנדטים כאן 11 בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד