כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מנהיג מעורער

ליברמן נגד לפיד: "ספין אלקטורלי לפני הבחירות"

בעוד נתניהו נהנה מתמיכה חוצת מפלגות בגוש שלו, ללפיד אין ממשלה בטוחה לתוצאות הבחירות ויצטרך לקוות לטוב. לפחות שלושה ראשי מפלגות מאתגרים אותו ולא מכריזים עליו כמועמד הבלעדי והטבעי של הגוש לראשות הממשלה | הערב עושה זאת ליברמן שתוקף אותו

ליברמן נגד לפיד: "ספין אלקטורלי לפני הבחירות"
לפיד וליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד בגוש נתניהו מתייצבות המפלגות תחת הנהגתו ללא עוררין, בגוש הנגדי לא מקבלים את מרותו של יאיר לפיד כמנהיג הגוש וכמועמד הבלעדי לראשות הממשלה הבאה.

ב'מחנה הממלכתי' רואים בבני גנץ ראש הממשלה הבא ומתכוונים להמליץ לנשיא המדינה יצחק הרצוג להטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה, לצד יו"ר 'העבודה' מרב מיכאלי שתוקפת את לפיד על רקע מאמציו לאחד אותה לרשימה אחת עם 'מרצ'. אמש האשימה בראיון: "לפיד פועל בהיסטריה ועושה נזק לגוש. כשרצנו בנפרד הצלחנו להחליף את נתניהו. אני קוראת ללפיד להפסיק לירות בתוך הנגמ"ש, ולהתרכז ביריב האמיתי. אנחנו נלחמות על האמת שלנו. אי אפשר להאשים אותי שאני לא חרדה משובו של נתניהו, אבל אני פועלת מתוך שיקול דעת ולא מתוך היסטריה".

הערב זה מגיע מצידו של יו"ר 'ישראל ביתנו' שר האוצר אביגדור ליברמן שמתנגד לפשרה של יאיר לפיד בעניין הרופאים המתמחים. בכנס שבו השתתף הערב אמר ליברמן: "זה ספין אלקטורלי לפני הבחירות. בתי החולים החזקים במרכז יתארגנו ראשונים, ואם אותם מתמחים יקבלו אופציה לעבוד ברמת גן או תל אביב - אף אחד לא יסע לצפת או לנהריה".

לדבריו, "חלק גדול מהבוחרים של מרצ ויש עתיד מתל אביב והם החליטו החלטה צינית על חשבון הציבור".

מצידו של לפיד בחרו שלא להגיב לליברמן ויצוין כי זו אינה הפעם הראשונה שזה מתייצב כחומה בצורה מול התערבות של לפיד בכספי המדינה. גם במשבר מול הסתדרות המורים הזהיר ליברמן כי לפיד יצטרך לפטר אותו מתפקיד שר האוצר אם ירצה להגיע להסדר שלא יהיה לרוחו.

יאיר לפיד אביגדור ליברמן מתמחים בחירות לכנסת ה-25 ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד