כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
גורם רשמי אמריקאי

רוסיה הוציאה מיליונים בקמפיין פוליטי גלובלי סודי

רוסיה העבירה בחשאי לפחות 300 מיליון דולר למפלגות פוליטיות זרות ולמועמדים שרצתה שינצחו ביותר מ-24 מדינות מאז 2014 בניסיון לעצב אירועים פוליטיים מעבר לגבולותיה, כך על פי סקירה חדשה של המודיעין האמריקאי

רוסיה הוציאה מיליונים בקמפיין פוליטי גלובלי סודי
דולרים. אילוסטרציה צילום: pixabay

רוסיה הוציאה מיליונים לקמפיינים פוליטיים גלובליים סודיים, כך אמר גורם רשמי אמריקאי ל'וושינגטון פוסט'. מוסקבה תכננה להוציא עוד מאות מיליוני דולרים כחלק מהמסע החשאי שלה להחלשת מערכות דמוקרטיות ולקדם כוחות פוליטיים גלובליים הנראים כמתואמים עם האינטרסים של הקרמלין, על פי הדיווח, רוסיה העבירה בחשאי לפחות 300 מיליון דולר למפלגות פוליטיות זרות ולמועמדים ביותר מ-24 מדינות מאז 2014 בניסיון לעצב אירועים פוליטיים מעבר לגבולותיה, כך על פי סקירה חדשה של המודיעין האמריקאי.

בכיר אמריקאי, ששוחח עם עיתונאים ביום שלישי בתנאי אנונימיות כדי לדון בממצאים מודיעיניים, אמר כי הממשל החליט להסיר את הסיווג של חלק מממצאי הסקירה בניסיון להתמודד עם יכולתה של רוסיה להשפיע על מערכות פוליטיות במדינות באירופה, אפריקה ובמקומות אחרים.

"על ידי הדלקת זרקור על מימון פוליטי סמוי רוסי והניסיונות הרוסים לערער תהליכים דמוקרטיים, אנו אומרים למפלגות והמועמדים הזרים הללו שאם הם יקבלו כסף רוסי בסתר נחשוף אותו", אמר הפקיד.

הפקיד הבכיר הצביע על מדינה אחת באסיה, הוא סרב לנקוב בשמה, שרוסיה נתנה לכאורה לשגריר הרוסי מיליוני דולרים במזומן כדי להעביר למועמד לנשיאות. גורמים רשמיים אמרו כי כוחות הקשורים בקרמלין השתמשו גם בחברות שונות, צוותי חשיבה ואמצעים אחרים כדי להשפיע על אירועים פוליטיים, לפעמים לטובת קבוצות ימין קיצוני.

וושינגטון פוסט מלחמת אוקראינה רוסיה מיליוני דולרים ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד