כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מקצינים את הטון

חיזבאללה נגד יוניפי"ל: "כוח כיבוש שמגן על ישראל"

האיום של חיזבאללה על כוח יוניפי"ל בדרום לבנון "כוח כיבוש שמגן על ישראל". גורמים באו"ם מודאגים ומוטרדים שהרטוריקה תוביל להסלמה בשטח ולהתקפות נגד אנשי הכוח של האו"ם. הכוח אמנם ממשיך למלא את משימותיו כרגיל, אבל אנשיו נוקטים משנה זהירות לנכוח הקמפיין הזה מצד חיזבאללה

חיזבאללה נגד יוניפי"ל: "כוח כיבוש שמגן על ישראל"
כוחות יוניפי"ל בגבול לבנון צילום: צילום מסך

בימים האחרונים חיזבאללה מקצין את הרטוריקה נגד כוח יוניפי"ל של האו"ם שפועל בדרום לבנון. מוחמד יזבכ, מאנשי הדת הוותיקים בארגון, כינה אותו כוח כיבוש שמגן על ישראל.

גורמים באו"ם המעורים בנושא אומרים ל'כאן חדשות' שהם מודאגים שהרטוריקה של חיזבאללה תוביל להסלמה משמעותית בשטח, קרי התקפות על אנשי הכוח בדרום לבנון, כפי שקרה כמה פעמים בשנה האחרונה. לדברי אותם גורמים הכוח פועל בימים אלה כרגיל, אבל נוקט משנה זהירות בעקבות הקמפיין נגדו מצד חיזבאללה.

הטריגר להקצנת הרטוריקה של חיזבאללה נגד יוניפי"ל הוא חידוש המנדט של הכוח כפי שקורה כל שנה במועצת הביטחון בסוף אוגוסט. אלא שהשנה משפט אחד הקפיץ את המחנה של חיזבאללה אחרי שהמשלחת הלבנונית באו"ם לא התנגדה להשמטתו. לפי אותו משפט, כוח יוניפי"ל לא זקוק לאישור מראש מאף גורם כדי למלא את משימותיו בדרום לבנון וראשי לבצע אותן באופן עצמאי.

כל הצדדים נקראים לאפשר לו חופש תנועה. לטענת הגורמים באו"ם אין שום שינוי באופי המשימה בניגוד למה שמצטייר בדעת הקהל הלבנונית, שעכשיו הכוח יפעל ללא תיאום עם צבא לבנון. הגורמים ששוחחו עם רועי קייס, לא פוסלים אפשרות שהרטוריקה של חיזבאללה נגד יוניפי"ל בימים האחרונים גם מתקשרת לאיומי נסראללה בהקשר של שדות הגז הישראליים.

אתמול אתר מנהל מנגנון הביטחון הכללי בלבנון, עבאס איבראהים, לערוץ אל-ג'דיד הלבנוני כי הצדדים צפויים להגיע לפתרון הסוגייה בתוך שבועות ואפילו ימים והוסיף "אני נוטה יותר לכיוון האופטימי, מדובר באינטרס של כולם". עוד הוסיף איבראהים, בהתייחסו לדרישה הישראלית מטעמי ביטחון לקבל את נקודה B1 בראס א-נאקורה, ואמר כי לא יהיה ויתור לבנוני בכל הנוגע לגבול היבשתי והוסיף "מדובר בנושא ביטחוני לאומי לבנוני ולפיכך לא אכנס לפרטים".

לבנון גבול לבנון חיזבאללה אסדת קידוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד