כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פיצוץ קטלני

הודו: שמונה הרוגים באולם תצוגה של קורקינטים חשמליים

שריפה שפרצה באולם תצוגה של קורקינטים חשמליים בהודו גרמה למותם של שמונה באירוע קטלני. חקירות ראשוניות העלו כי תאי סוללה פגומים כולל סוללות פגומות בין הגורמים העיקריים לפיצוץ ולשריפה

הודו: שמונה הרוגים באולם תצוגה של קורקינטים חשמליים
קורקינטים חשמליים: אילוסטרציה צילום: Pixabay

שריפה שהחלה באולם תצוגה של קורקינטים חשמליים בהודו הביאה למותם של שמונה בני אדם ונפצעו 11 נוספים, כך מסרה המשטרה ביום שלישי, התקרית הקטלנית ביותר מסוג זה הכוללת כלי רכב חשמליים במדינה.

שריפות רבות של קורקינטים חשמליים השנה הדאיגו את הממשלה ההודית, אשר מעוניינת לקדם שימוש בכלי דו-גלגלי על רקע מאבקה בזיהום. על פי הדיווח בתקשורת המקומית, חקירות ראשוניות העלו כי תאי סוללה פגומים כולל סוללות פגומות בין הגורמים העיקריים לפיצוץ ולשריפה. השריפה פרצה ביום שני במרתף בית מלון המכיל את אולם התצוגה עם 24 קורקינטים חשמליים בעיר הדרומית סקונדראבאד, כך מסרה המשטרה. "הושגה שליטה על זה ונפתחה חקירה", נמסר מהמשטרה.

רוב ההרוגים היו דיירי המלון שמתו משאיפת עשן, "היו קורקינטים חשמליים שחנו במקום שבו התחילה השריפה", מסרה מפקדת משטרת העיר צ'אנדנה דיפטי ל'רויטרס'. "אנחנו לא יודעים אם זה התחיל בגלל טעינת יתר ואז התפשט או אם זה התחיל במקום אחר. זה עדיין נחקר". זהות הסוחר ויצרן הקטנועים הנמכרים לא פורסמה. שוטרים וכבאים השתמשו במנופים וציוד כבד כדי להוציא אורחים במלון שהיו תקועים בקומות העליונות של הבניין בן הארבע קומות, עשן נראה מיתמר מחלונותיו.

"אלה השוהים בקומה הראשונה והשנייה שאפו עשן והנפגעים המרביים הם מהקומות האלה" נמסר מהמשטרה. ראש הממשלה נרנדרה מודי אמר שהוא עצוב ממקרי המוות והבטיח פיצוי לנפגעים מהשריפה.

במרץ האחרון, הודו פתחה בחקירה על חששות לגבי בטיחות לאחר שורה של שריפות של קורקינטים חשמליים, כולל שריפות שבה גבר ובתו מתו כאשר האופניים החשמליים שלהם עלו בלהבות. הודו רוצה שקטנועים ואופניים חשמליים יהוו 80% מסך מכירות הדו-גלגלי עד 2030, לעומת כ-2% כיום.

הודו קורקינטים חשמליים נרנדה מודי הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד