א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
אולטימטום ל-48 שעות

"אגרסיביות": ההתראה של 'יש עתיד' לערוץ הימני

"במשך תקופה ארוכה פועל ערוץ 14 בצורה אגרסיבית, החורגת מכל קנה מידה מקובל של עיתונות, לתקוף את יש עתיד, ואת העומד בראשה, רה"מ יאיר לפיד, כמו גם מפלגות הקואליציה נוספות; ולרומם את מפלגת הליכוד, והעומד בראשה, ח"כ נתניהו". כך טוענת 'יש עתיד' במכתב התראה ל'ערוץ 14' ומציבה לבעליו אולטימטום של 48 שעות

"אגרסיביות": ההתראה של 'יש עתיד' לערוץ הימני
ח"כ גפני מתראיין לערוץ 14 צילום: מאיר אליפור

מפלגת 'יש עתיד' שיגרה התראה לפני הגשת עתירה כנגד 'ערוץ 14' והבעלים של ערוץ, יצחק מירילשוילי, בשל "פעילות פוליטית מובהקת של הערוץ בתקופת הבחירות" וגם העתק של הפניה ליועמ"שית לממשלה גלי בהרב מיארה. כך מדווחת אנה ברסקי ב'מעריב'.

בפניה המקדימה טוענים עורכי הדין המייצגים את 'יש עתיד' כי "משך תקופה ארוכה, פועל ערוץ 14 בצורה אגרסיבית, החורגת מכל קנה מידה מקובל של עיתונות, לתקוף את יש עתיד, ואת העומד בראשה, ראש הממשלה יאיר לפיד, כמו גם מפלגות נוספות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית, ולרומם את מפלגת הליכוד, והעומד בראשה, ח"כ נתניהו. הגם שבעקבות זאת, מתעוררת שאלה כבדת משקל בנוגע לעמידת ערוץ 14 בתנאי הרישיון שהוענק לו, וכן בהוראות חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו".

עוד טוענים עורכי הדין של 'יש עתיד' כי "בשבועות האחרונים המשיך ערוץ 14 לפנות לציבור צופיו, הנמנה על בעלי זכות הבחירה בישראל, במטרה להשפיע עליהם לתמוך במפלגת הליכוד, ובפרט בעומד בראשה, ולמנוע תמיכה במפלגת יש עתיד. על רקע זה, בהתאם לסעיף 10ג' לחוק מימון המפלגות, מוטלת על ערוץ 14 החובה לקיים את הוראות החוק, לפעול כ"גוף פעיל בבחירות", ובכלל זאת להירשם אצל מבקר המדינה, להקפיד על מגבלות ההוצאות בחוק, וכן להקפיד אל הוראות חוק הבחירות".

במכתב ההתראה שנחשף ב'מעריב' נטען עוד כלפי הערוץ: "בכירי הערוץ נוטלים חלק בפעילות פוליטית, בין אם בהשתתפות במו"מ הקואליציוני, או באמצעות תמיכה מובהקת ופומבית, ובכלל זאת 'גיוס המונים' לטובת חבר הכנסת נתניהו. ברשתות החברתיות 'מהדהד' ערוץ 14 סרטוני תעמולה של מפלגת הליכוד, כתבי הערוץ, כולם כאחד, מביעים תמיכה בח"כ נתניהו".

בסיום מכתב ההתראה דורשת 'יש עתיד': "על רקע זה, בשים לב להימצאות בתוך תקופת בחירות, הנכם נדרשים להודיענו בתוך 48 שעות על כי פניתם למבקר המדינה בבקשה להירשם כ'גוף פעיל בזמן בחירות', ככל שלא ייעשה כן, תוגש עתירה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית".

מ'ערוץ 14' לא הגיבו עד כה לאיומי 'יש עתיד'.

ערוץ 14 יש עתיד התראה עתירה לוועדת הבחירות בחירות לכנסת ה-25 תעמולת בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד