כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מלחמת האמבולנסים: מאבק מד"א ואיחוד הצלה יתחדש?

ב'איחוד הצלה' הודיעו כי יפעילו ביום כיפור מערך אמבולנסים לפינוי יולדות לבתי חולים - חינם • האם מדובר בצעד ראשון בדרך להקמת מערך אמבולנסים מתחרה?

אמבולנס 'איחוד הצלה'. צילום: יעקב נחומי
אמבולנס 'איחוד הצלה'. צילום: יעקב נחומי

חזית נוספת במאבקים בין ארגון מד"א הוותיק לבין איחוד הצלה?

לראשונה, 'איחוד הצלה' יעמיד השנה במהלך יום הכיפורים בירושלים את יחידת האמבולנסים של הארגון לשירות הציבור, עם צוות חובשים נוכרי, לצורך פינוי יולדות לבתי החולים - ללא כל עלות.

האם מדובר בסנונית ראשונה של מערך אמבולנסים עתידי מתוכנן? ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בימים אלו נמצאים שלושה אמבולנסים בתהליך איבזור, ציוד ומיתוג, והם יהיו מוכנים כבר בשבועות הקרובים.

עם זאת, ב'איחוד הצלה' מדגישים כי מדובר במקרה חד פעמי, וכי האמבולנסים מיועדים לפינוי יולדות בלבד, בפרט משום שבמהלך צום נשים רבות מקדימות את לידתן.

צפו באמבולנסים החדשים:


"במהלך יום הכיפורים מוקד 'איחוד הצלה' במס' 1221 (מכל טלפון, ללא כוכבית) יתוגבר ויפעל לתת מענה לכל מקרה חירום רפואי שיידרש, ומתנדבי הארגון אף הונחו לצאת לבתי הכנסת עם הציוד הרפואי בכדי לתת מענה רפואי בעת הצורך במהירות האפשרית", נאמר בהודעת הארגון.

זאב קשש, יו"ר איחוד הצלה, מסר: "אנו שמחים להפעיל שירות נוסף זה למען הציבור, זאת על פי הכוונת רבני 'איחוד הצלה', על מנת לסייע במניעת בעיות הלכתיות בעת הצורך לפינוי יולדות לבתי החולים".
איחוד הצלה מד''א אמבולנס מוקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד