ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
קרוב לשיא של שנים

פחות מהשיעור שציפו: האינפלציה בארה"ב יורדת

התחזיות בארה"ב היו להאטה באוגוסט ל-8.1% בחישוב שנתי; בחישוב חודשי עלה המדד ב-0.1% לעומת צפי לירידה של 0.1%; ביולי המדד האט ל-8.5% מ-9.1% ביוני | ריבית הבנק הפדרלי תעלה ככל הנראה שוב ב-0.75%

פחות מהשיעור שציפו: האינפלציה בארה"ב יורדת
אילוסטרציה צילום: unsplash

לאחר שבחודש יוני האינפלציה שברה שיא של 4 עשורים, היא עדיין גבוהה באופן יחסי לממוצע של חמש השנים האחרונות, אף מעט יותר מקצב העליות הממוצע בשנה האחרונה כאשר היא עומדת כעת על 8.3%, מעט גבוה ממרבית התחזיות, שצפו עלייה של 8.1% בלבד.

עם זאת, האינפלציה בארה"ב עדיין קרובה לשיא של ארבעה עשורים, והציפיות בשוק היו להתמתנות גדולה יותר, לנוכח ירידה במחירי הסחורות והדלקים בראשם, ולנוכח התחזקות הדולר. בתוך כך, הצפי כי המסחר בבורסה יהיה היום בירידת שערים.

המדד של חודש אוגוסט עלה ב-0.1% באוגוסט - מעל ציפיות הכלכלנים שחזו ירידה של 0.1% בעקבות הירידה במחירי האנרגיה. נתוני האינפלציה בארה"ב מחזקים את הערכות האנליסטים כי הבנק המרכזי בארה"ב יעלה את הריבית ב0.75% בהחלטה הקרובה.

יוני פנינג, כלכלן השווקים בבנק מזרחי טפחות, התייחס לדוח האינפלציה: ״הציפיות בשוק היו להתמתנות גדולה יותר, לנוכח ירידה במחירי הסחורות, והדלקים בראשם, ולנוכח התחזקות הדולר. התמשכות מגמות אלה, חלחול השפעות הצמצום המוניטרי, ושחיקת השכר הריאלי בארה"ב צפויים לספק רוח פנים לאינפלציה גם בהמשך. מנגד, הנתון הגבוה מהצפוי יגדיל את החשש מהתבססות האינפלציה״.

״נוכח שוק העבודה המקומי ההדוק, תגובת בנק ישראל לעליית האינפלציה הייתה דומה עד כה לזו של הפד. במובן זה, נצפה כי גם בנק ישראל יאמץ נקודת מבט רחבה יותר, לְהתמתנות באינפלציה המקומית״, כתב.

אינפלציה כלכלת ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד