כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מפלתו של שר התקשורת

הרב המקובל ביקש מהאדמו"ר: "או את יועז הנדל - או את הגזירה"

השר הנדל שניסה 'לחנך' את הציבור החרדי מחדש, ספג מפלה לאחר ששובץ באינספור מפלגות. בחצרות החסידים בעיקר ניסו למנוע את הגזירה והתפללו במשך כל התקופה עד לבשורה אמש. האזינו להקלטה מטיש פורים בדושינסקיא שם ביקשו מהרבי שיבטל הגזירה והשוו את יועז להמן

הרב המקובל ביקש מהאדמו"ר: "או את יועז הנדל - או את הגזירה"
הרבי והרב אופמן לצד יועז הנדל צילום: פלאש 90- שוקי לרר

הודעתו של שר התקשורת יועז הנדל 'מהרוח הציונית' כי לא יתמודד בבחירות הקרובות ובכך הוא לא יראה את הכנסת הבאה, גרמה לשמחה בקרב החרדים לדבר ה' לאחר שהשר ניסה להצר את צעדי הציבור החרדי לאורך כל העת, לחנכם מחדש ולבטל את הקומה הכשרה. 

רבים נזכרו בפגישת השתדלנות של גדולי ישראל מכל החוגים שעלו ללשכתו בירושלים שם השר המשיך לנסות לחנכם ואף קיבלם ללא כיפה. הנדל בזמנו קיבל מגינויים מכל החוגים במגזר החרדי על ההתנשאות בפני החרדים וביזוי כבודם של גדולי ומאורי הדור.  

כעת חושף 'בחדרי חרדים' הקלטה מטיש פורים האחרון בחצר חסידות דושינסקיא ברחוב שמואל הנביא ירושלים, חסידות של חוגי 'העדה החרדית', שם עלה לדבר המקובל הגאון רבי עמרם אופמן, מרבני החסידות ומרבני ישיבת המקובלים 'שער השמים', ששימש כחבר ב'וועדת הרבנית לענייני תקשורת' והדבר קרוב לליבו. באותו המעמד הוא ביקש מהרבי מדושינסקיא שיגזור שלא תתקיים גזירתו של השר הנדל.

הרב אופמן שמשמש גם כמו"ץ בעדה החרדית אף ציטט את שם אמו של יועז הנדל (יועז בן יפה מרים) כפי שנשמע בהקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים'.

ובתרגום מיידיש לעברית, רבי עמרם; "אני מבקש מהרבי, יש אחד ששמו בגימטריא זה כמעט כמו "המן", קצת חסר, שמו יועז בן יפה מרים הוא רוצה לעשות פה גזירה חדשה, הוא רוצה להפוך את הטלפונים הכשרים. שהשם ישמרנו, יהיה כאן חורבן על כלל ישראל".

הרב אופמן המשיל: "אנו רוצים שהרבי שליט"א יסדר את זה - או אותו (יועז), או את הגזירה, אחד מהשניים!", בתגובה הקהל פוצח בשירת 'וכל קרני רשעים אגדע' 'עוצו עצה ותופר כי עמנו קל'.

המקובל בחצרות החסידים שכל מה שמבקשים בטיש פורים - מתקיים, בבחינת 'ותוסף אסתר ותדבר לפני המלך ותיפול לפני רגליו להעביר את רעת המן', וכאן החסידים ראו בחוש שהדברים התממשו אחד לאחד. 

יועז הנדל עמרם אופמן הרבי מדושינסקיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד