כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

איך מייצרים מצגת עסקית משכנעת?

בניית מצגת עסקית אפקטיבית ומשכנעת יכולה לקדם כל מיזם וארגון, בין אם מדובר בחלום בהתהוות או בבית עסק פעיל. בסיטואציות רבות הצגה של מצגת עסקית טובה ומשכנעת נדרשת ואף מתבקשת, ואינספור ארגונים מוציאים לא מעט משאבים על עיצוב ובניית מצגות שכאלו. לכן, הכנת מצגת איכותית ויעילה היא שלב אותו כדאי לקחת ברצינות, אם ברצוננו להשיג את התוצאה הטובה ביותר

איך מייצרים מצגת עסקית משכנעת?
מצגת עסקית צילום: FREEPIK

באילו מצבים נדרשת ומתבקשת הכנת מצגת עסקית משכנעת ומקצועית? כיצד מייצרים מצגת שכזו, מה כדאי שהיא תכיל ועל מה חשוב לשים בה דגש?

באילו מצבים מומלץ להשקיע במצגת עסקית מקצועית?

שימושים מרכזיים ונפוצים במצגות עסקיות הן למשל במעמד של גיוס משקיעים, הצגת העסק בפני לקוח חדש, הצגה בכנסים והעברת הרצאות, העברה מסודרת של מידע חשוב לגורמים שונים, קבלת אישורים מגורמים בירוקרטיים או מגורמים בהנהלה בכירה וכיוצ"ב.

כמעט כל מיזם הנמצא בשלביו ההתחלתיים יכול להרוויח המון ממצגת עסקית משכנעת (ובמקרים רבים זה אף הכרחי), וכמעט כל מנהל בבית עסק קיים נדרש בשלב זה או אחר להעביר מצגת. בעולם העסקי, היזמי והארגוני באופן כללי, מצגות עסקיות הן כלי שימושי ונפוץ אשר יכול לקדם מטרות שונות ביעילות רבה.
זוהי דרך מרכזית ומתבקשת להציג רעיונות חדשים, לשכנע גורמים מסוימים בסיטואציות מסוימות ולקדם את המיזם אותו אנו מייצגים.

הכנת מצגת עסקית – אפשרויות עיקריות

על מנת לייצר מצגת עסקית מקצועית, משכנעת ואפקטיבית ניתן לפעול בכמה דרכים שונות. אפשרות ראשונה היא לעשות זאת בעצמכם, באמצעות כלים בסיסיים הזמינים לשימוש ציבורי דוגמת Google Slide או Power Point של מייקרוסופט. אפשרות זו היא כמובן הזולה והחסכונית ביותר, אך זו שתדרוש מכם הכי הרבה עבודה ותגזול הכי הרבה מזמנכם. כמו כן, הסיכויים כי המצגת המוגמרת תהיה ברמה המקצועית הגבוהה ביותר (ולכן גם המשכנעת והיעילה ביותר שאפשר לקבל) הם נמוכים יחסית, אלא אם כן אתם מחזיקים בידע וניסיון רבים בבניית מצגות - בשיווק, עיצוב גראפי ועיצוב קונספט, כתיבה ועריכה של תכנים וכיוצ"ב.

אפשרות שנייה היא להשתמש בפלטפורמות המעניקות "שבלונות" מוכנות (טמפלייטים), אשר יעלו יחסית מעט כסף, ויעניקו לכם בתמורה בעיקר שקפים מוכנים המתאימים באופן כללי למצגות, אך לא יסייעו לכם בכתיבת ועריכת התוכן עצמו, מן הסתם.

האפשרות השלישית, היא האפשרות המקצועית ומומלצת ביותר, היא לפנות לאנשי מקצוע – קופירייטרים, אנשי תוכן, שיווק ועיצוב המתמחים ספציפית בהכנת מצגות עסקיות. אופציה זו תהיה היקרה מבין השלושה אמנם, אך זו שתדרוש מכם הכי מעט מאמץ וזמן, ותספק את התוצאות הטובות ביותר.

כיצד מייצרים מצגת עסקית איכותית ועל מה חשוב לשים דגש?

ובכן, כפי שיסביר לכם איש המקצוע עימו תעבדו, בשלב ראשון יש לעסוק בתוכן של המצגת – המסרים הרצויים אותם יש לנסח ואלו הקיימים כבר וזקוקים לניסוח מקצועי ומשכנע יותר. בשלב זה נאסוף את כלל המסרים שאנו מעוניינים להעביר במצגת. נחליט על מספר עמודים, מבנה המצגת והאופן בו מתקדמים בהעברת התוכן הרצוי.

לאחר שעוברים על התוכן, משפצים ומחדדים אותו באמצעות אנשי המקצוע המתאימים, ניתן לגשת לשלב העיצוב, השלב ה"אומנותי" שבהכנת המצגת, אשר אינו פחות חשוב משלב התוכן וניסוח המסרים. יש לבחור בסגנון עיצובי המתאים לסיטואציה ולמטרת המצגת, להתאים את העיצוב ללוגו ולמיתוג הקיימים של בית העסק (במידה וכבר קיים מיתוג), ולערוך תיקונים ושינויים כמה פעמים עד שמגיעים לתוצאה המושלמת והנכונה.

לאחר מכן יש לחזור ולהציג את המצגת מספר פעמים בתור "חזרות", ואולי לבצע התאמות ושינויים בהתאם למסקנות העולות מההצגה בפועל.

מומלץ ביותר להשקיע בתהליך זה את המשאבים הנדרשים (הן מבחינת כסף והן מבחינת זמן וסבלנות), על מנת שהמצגת אכן תהיה המשכנעת ביותר שהיא יכולה להיות.

היכנסו לאתר קופיארט וקראו מה זה קופירייטינג ואילו עוד תחומי שירותים תוכלו לקבל אצלנו
https://www.copyart.co.il

 

מצגת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד