כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נמאס לו מההיטפלות השיטתית

העיתונאי יוצא להגנת החרדים: "דווקא כחילוני - יש לכם את הגב שלי"

"לשנוא חרדים ולתעב את נראותם ומנהגיהם זה קצת כמו לשנוא את סבא שלך ואת עצמך", לאיש הטלוויזיה שי גולדן נמאס משנאת החרדים ולהיטפלות השיטתית, "הם שק החבטות הלאומי של כל בור ונבער, ואני אומר להם, דווקא כחילוני יש לכם את הגב שלי" 

העיתונאי יוצא להגנת החרדים: "דווקא כחילוני - יש לכם את הגב שלי"
שי גולדן צילום: מתוך שידורי ערוץ 14

מי שעקב השבוע אחרי הדיווחים בתקשורת הכללית סביב ההסכם שהתגבש בין 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' הבין את גודל הצביעות שיש כלפי המגזר החרדי, איש התקשורת ומגיש תכנית הבוקר ב'ערוץ 14' שי גולדן לא יכול היה לעמוד מנגד ופתח הבוקר (רביעי) במונולוג מיוחד בתכניתו וכן בפוסט מרגש שכתב בפייסבוק שבהם מחה על הזלזול, הגזענות והשנאה שמגלה התקשורת ומפלגות השמאל כלפי המגזר החרדי.

"אני קצת אובססיבי לעניין הזה של שנאת החרדים, כי נמאס לי" אמר גולדן. "כחילוני נמאס לי. כיהודי נמאס לי. כישראלי נמאס לי. פשוט נמאס לי מההיטפלות השיטתית והעקבית לקהילה האדירה הזאת, שסך זכויותיה ותרומתה וחשיבותה לסיפור היהודי והישראלי ההיסטורי דרמטי ומשמעותי וגדול בהרבה מסך כל בעיותיה. ונמאס לי, פשוט נמאס לי, שהחרדים הם שק החבטות הלאומי של כל בור ונבער ואטום, אשר משליך עליהם את כל צרות וחוליי המדינה הזאת".

"נמאס לי מהדמוניזציה. מההסתה. מהדימויים המטורפים והאנטישמיים באופן גלוי, אשר מופנים כנגדם. נמאס לי ממש".

"הקהילה האדירה הזאת מגוונת ורבת פנים וקולות ומגמות ותהליכים פנימיים, והדרך המצומצמת והמצמצמת בה נוהג בה הציבור החילוני פשוט עוברת כל גבול. ממקום של בורות מוחלטת, פופוליזם זועק ממש, שטחיות מטלטלת ונימה לא מוסתרת של גזענות ושנאה - החרדים הפכו פה לבובת הוודו הלאומית של יותר מדי פוליטיקאים ויותר מדי אנשים שמגדירים את עצמם באמצעות שנאת האחר", כותב גולדן בפייסבוק.

גולדן ממשיך וכותב: "אינני טוען שהחברה החרדית נעדרת פגמים וקלקולים ובעיות, אבל תראו לי כל מגזר וקהילה בישראל ואשמח להשוות קלקולים ופגמים; לא בטוח שהחרדים נמצאים בראש הרשימה; למעשה, כנראה שלפניהם יש כמה קבוצות וקהילות עם בעיות גדולות לא פחות, נדמה שגם יותר".

"לפני מספר חודשים נפטר אבי. ויצא לי להביט בתמונות משפחתיות של הוריו והורי הוריו שמצאתי במסגרת שיטוטיי אחר זכרונות. וכל האנשים שם בתמונות נראו בדיוק כמו אחיי החרדים של היום. סבא שלי וסבא רבא ואביו וסבו וכן הלאה. אז לשנוא חרדים ולתעב את נראותם ומנהגיהם ודרכם וסגנונם לנווט במציאות של ישראל החילונית בשנת 2022, זה קצת כמו לשנוא את סבא שלך ואת סבא רבא שלך. וגם את עצמך. ואת ילדיך, כי כולנו חלק מאותה רקמה יהודית אנושית חיה, אשר נטוותה ביד פצועה ומדממת לאורך אלפי שנים. ויהודי חילוני שמביט היום בחרדים ובאורחותיהם וחש סלידה או רתיעה, חש זאת כלפי עצמו וכלפי זהותו וכלפי ההיסטוריה שלו, אבל גם כלפי ההווה שלו כיהודי היום".

גולדן מסיים ומסכם, "דווקא כיהודי חילוני חשוב לי מאד לשמור על הגב של אחיי החרדים. כי הם באמת אחים שלי. וגם אם המסע שלהם לתוך הישראליות אינו דומה לזה של רבים שכור ההיתוך החילוני המקומי כתש וגרס לאותה צורה, הם ישראלים לא פחות ממני, וחשיבותם להווה כאן וגם לעתיד היא קריטית וגורלית והיסטורית. עבורי הם בני משפחה אשר מזכירים לי את עברי ואת זהותי, וגם מאירים לי את העתיד. כי העתיד של המדינה הזאת יונח על כתפיה של הקהילה הזאת יותר ויותר עם השנים. ואני אהיה כאן כדי לתת להם גב ועזרה בכל דבר שיבקשו. ועל הדרך אנסה גם ללמוד מהם הרבה הרבה שיעורים ודברים שיש לי ללמוד. ויש לי הרבה מה ללמוד מאחיי החרדים. ולא רק לי. לכולנו".

שנאת חרדים גזענות ערוץ 14 הסתה נגד חרדים לימודי ליבה שי גולדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד