כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
תיק המתנות

עו"ד חדד: החוקרים הציגו לקליין תמונה לפיה כל הסיגרים היו לנתניהו

סנגורו של נתניהו, עו"ד עמית חדד, מנסה להוכיח כי לא כל הסיגרים שרכשו פאקר ומילצ'ן היו עבור נתניהו, הוא הציג טבלה שבה החוקר ייחס 98% מהסיגרים שמילצ'ן קנה כסיגרים שהולכים לנתניהו והוכיח שזה לא נכון וחברים נוספים נהנו מהסיגרים

עו"ד חדד: החוקרים הציגו לקליין תמונה לפיה כל הסיגרים היו לנתניהו
עוה"ד עמית חדד בכניסה לאולם בית המשפט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, הדס קליין, מעידה גם היום (רביעי) במשפטו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. סנגורו של נתניהו, עורך הדין עמית חדד, ממשיך בחקירה הנגדית שלו במסגרת תיק 1000 - תיק המתנות בו נאשם נתניהו בסעיף מרמה והפרת אמונים. בבית המשפט המשיכו הבוקר לעבור על טבלאות ההוצאות של מילצ'ן ופאקר, ובין השאר הציג עו"ד חדד קניות של שתייה קלה ובירות.

הצגת ההוצאות האחרות, מטרתה להראות שגם הם היו פזרנים ושהוצאותיהם היו גבוהות מאוד, בין אם בגלל אירוח ובין אם בשל סיבות אחרות כמו ריבוי בעובדים. אלו אמורים מבחינתם להסביר את ההוצאות הגבוהות על סיגרים שמפניות.

בין השאר הוצגו תרומות של פאקר. עוה"ד עמית חדד, סנגורו של נתניהו, התייחס לתרומות: "הוא עושה את זה מתוך הלב הגדול שלו, בלי כוונה לקבל תמורה", וקליין השיבה "כן". חדד הוסיף: "אמרת שאת לא זוכרת משיכה של מעל 100 אלף ש"ח מזומן... לא מפתיע אותך?"

עוה"ד חדד הציג דוגמאות שבהן למשל הייתה משיכה של כמעט רבע מיליון שקלים, וקליין השיבה: "לא יודעת, לא זוכרת בדיוק את המטרה". קליין התייחסה לשאלה של חדד: "לא מבינה את השאלה הזאת. תשאל את ארנון על מה ההוצאות שלו. אנחנו צריכים לתת דין וחשבון לכל האולם הזה?"

בשלב מסוים בתחילת הדיון עבר סנגורו של נתניהו לדבר על "קו אספקת הסיגרים", לטענת הפרקליטות, לראש האופוזיציה. "החוקר לוקח את כל הקבלות על הסיגרים, ומזקק מהם את כל הסיגרים, הכול כולל הכול, מכפיל ב-0.98 (בהנחה שנתניהו קיבל 98% מהסיגרים - ג"מ) וכך מגיעים למספר הסיגרים באישום. המדינה באישום קצת שינתה את המספרים. בנוגע למילצ'ן, סה"כ 267 אלף שקלים (היקף טובות ההנאה לפי האישום) זה שווי הסיגרים שמילצ'ן קנה".

הוא המשיך לפרט את הסכומים שבהם נרכשו הסיגרים ואמר כי ב-2015 נרכשו סיגרים בסך 53 אלף שקלים וב-2016 בסך של כ-47 אלף שקלים. "ברור שהמספרים לא נכונים", טען עו"ד חדד. "יש דברים שצריכים להוציא החוצה, למשל קופסאות שנרכשו ולא נמסרו לנתניהו", אמר. חדד בעצם מנסה לצמצם את כמויות הסיגרים שניתנו לבני הזוג נתניהו. קליין הסבירה כי חלק מהסיגרים שעליהם יצאו קבלות לעולם לא ניתנו לראש האופוזיציה מכיוון שהחלה החקירה.

אני זוכרת במשטרה שאמרו לי שהסכומים גדולים הרבה יותר ממה שאמרתי ואמרו לי שאני טועה בהערכות, ושמסכת עדים אומרים שאני שוכחת ולא מעריכה נכון", אמרה קליין באשר לסכומים. עו"ד חדד אמר לה: "אז החוקר אומר לך שזה 5,000 שקל בחודש, ואת אומרת 2,500 הוצאות על סיגרים. את אומרת להם '10,000 בחודשיים? לא נראה לי', והם עושים איתך משא ומתן על להגדיל את הסכומים, ובסוף את מגיעה לסכומים מנופחים". קליין השיבה: "זה היה מהזיכרון שלי, עדיין לא היה לי גיבוי של קבלות בחקירה ההיא". "את אמרת 8,000 בחודשיים בחקירה, לא נראה לי שזה שיצא אותו סכום. אבל החוקר הוביל אותך", המשיך הסנגור. קליין השיבה: "אני עומדת מאחורי הדברים. בזמן אמת פשוט לא האמנתי שהסכומים מגיעים למשכורת שאנשים מקבלים בחודש". עו"ד חדד מצדו טען שבזמן שקליין נחקרה, היא כבר החזיקה בידיה את הקבלות.

אני מזכיר לך שאת עדה ולא נאשמת, בטח בחקירה זו", עקץ את קליין. "תתקן בבקשה, לא 'בחקירה הזו'. תמיד עדה רק עדה", העירה לו קליין. חדד השיב וטען כי היא משוטה על ידי המשטרה. לדבריה, "בבית ינאי אם אורח יצא החוצה לעשן סיגר, מיד הייתי ממהרת לקנות קופסה סגורה שתהיה למר נתניהו".

ראש הרכב השופטים, רבקה פרידמן פלדמן, מתחה ביקורת על קו החקירה של סנגורו של נתניהו חדד, שעסק בחישוב סכומי הסיגרים שרכש מילצ'ן. חדד האשים את המדינה בכך ששינתה את הסכומים שהתקבלו בחקירה. "איך זה קשור לעדה?", שאלה פרידמן פלדמן, "לא מעניין אותה מה התביעה עשתה אלא מה העדה עשתה". חדד המשיך, ופרידמן פלדמן נזפה בו: "עוד פעם אני אעיר את אותה הערה. זה לא המקום ולא הזמן לוויכוחים מה המדינה עשתה". חדד השיב: "ב-2013-2012 החוקר אליעז הגיע למספרים 11 אלף ו-16 אלף עבור ההוצאות של מילצ'ן ופאקר על סיגרים, אבל בכתב האישום הסכומים הם 55 אלף ו-42 אלף". פרידמן פלדמן עקצה את הסנגור: "עו"ד חדד, אדוני מסכם עכשיו? באמת?"

משפטו של בנימין נתניהו הדס קליין עו"ד עמית חדד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד