כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
האיראנים מודים

חבלה גרמה לשריפה בשדה נפט בדרום איראן

איראן הודיעה כי כוחות הכיבוי השתלטו על שריפה בשדה הנפט שדגאן בדרום מחוז ח'וזסטן שנגרמה כתוצאה ממעשה חבלה. לאחר ש"גורמים לא ידועים התעסקו באחת מכ-20 בארות פעילות

חבלה גרמה לשריפה בשדה נפט בדרום איראן
השריפה במפעל נפט צילום: Iran International

איראן הודיעה אמש (שלישי) כי כוחות הכיבוי השתלטו על שריפה בשדה הנפט שדגאן בדרום מחוז ח'וזסטן שנגרמה כתוצאה ממעשה חבלה, כך לפי גורם רשמי בחברה. מנהל החברה של שדה הנפט של שדגאן, אמר לטלוויזיה הרשמית, כי השריפה פרצה מוקדם בבוקר ביום שלישי לאחר ש"גורמים לא ידועים התעסקו באחת מכ-20 בארות פעילות", כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

"המצב בשליטה מוחלטת ואין סיבה לדאגה, הנזק מוערך אך השדה יחזור לייצר תוך זמן קצר", הוסיף. לשדה שדגאן כושר ייצור מוערך של כ-70,000 חביות ליום, לפי מקור אחד או 110,000 לפי מקור אחר.

מוקדם יותר החודש, פיצוץ עז הרעיד את בית הזיקוק הוותיק ביותר של איראן והמזרח התיכון בעיר עבאדן בדרום מערב המחוז העשיר בנפט, שהיה זירת תסיסה נגד הממשלה בחודשים האחרונים. זאת הייתה התקרית השנייה בבית הזיקוק בעבאדן, המספק כ-25% מצרכי הדלק של המדינה, השנה. באפריל, חלק מבית הזיקוק עלה באש, אך השריפה כובתה ללא הרוגים או נפגעים.

מספר פיצוצים ושריפות באתרים צבאיים ותעשייתיים איראניים - כולל צינורות ובתי זיקוק אירעו מאז אמצע 2020, ולא הוסברו במלואם על ידי הרשויות. עם זאת, הם האשימו את ישראל בשורה של התקפות חבלה על מתקני גרעין, כולל שני פיצוצים במרכז להעשרת אורניום נתנז. ישראל לא לקחה אחריות על אף אירוע.

איראן נפט חבלה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד