כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ליבה במוסדות חרדים

המועמד הרפובליקני ביקר בקהילות והתחייב לתמוך בישיבות

לאחר ההחלטה של מועצת מדינת ניו יורק לחייב ישיבות חסידיות ללמד לימודי ליבה מלאים, מועמד לתפקיד המושל מטעם המפלגה הרפובליקנית, לי זלדין, ביקר אמש במוסדות ועסקים שונים בעיר והבטיח לתמוך

המועמד הרפובליקני ביקר בקהילות והתחייב לתמוך בישיבות
לי זלדין מבקר אצל הקהילות החרדיות צילום: באדיבות המצלם

מדינת ניו יורק העבירה אתמול (שלישי) חוק המעניק למדינה שליטה על תכנית הלימודים בלימודי חול בבתי ספר פרטיים כולל בתי ספר חרדיים וישיבות. התקנות החדשות בנושא לימודי חול בבתי ספר פרטיים, מחייבות כל בית ספר להוכיח לגורמים רשמיים במדינה שתוכנית הלימודים שלהם "מקבילה לפחות באופן מהותי" לזו המוצעת בבתי ספר ציבוריים. לא ברור עדיין כיצד הישיבות יתמודדו עם החוקים החדשים.

התקנות החדשות מחייבות ללמד ליבה בישיבות, ואם הישיבות יתעלמו מכך, הן יאלצו לסגור את שעריהן עד דצמבר 2023. בנאום מחוץ לישיבת ויז'ניץ במונסי, אמר לי זלדין, מועמד לתפקיד המושל מטעם המפלגה הרפובליקנית בניו יורק, כי פקידים מתעלמים מכך ש"בתוך הישיבות הללו, יש ילדים צעירים שמקבלים חינוך שמקדם ערכים של משפחה, נערים ונערות שומרי חוק".

הבוקר של זלדין אמש התחיל בפגישה במונסי עם מנהלי ישיבות ובתי ספר של מונסי, שם התחייב זלדין לחסום את דרישות "השוויון המשמעותיות" של מדינת ניו יורק אם ייבחר למושל בנובמבר הקרוב. לאחר מכן הוא נסע לניו סקווירא, שם נפגש עם גורמים מקומיים, כולל ראש העיר, מר איזי שפיצר, ויצא לקניון טאון סקווירא, שם שוחח עם קונים בסופרמרקט המקומי.

המועמד למושל ופמלייתו ביקרו בחיידר מונקאטש, שם נשא זלדין נאום נלהב להגנת החינוך החרדי וזכותה של הקהילה לא להיות מחויבת לפקידי המדינה. כך דווח אתר Yeshiva world news. בסיום ביקורו, נפגש זלדין עם מספר רבנים מאזור מונסי לדיונים במאבק נגד התערבות במערכת החינוך של הקהילה החרדית.

החוקים החדשים אמורים לכפות על בתי חינוך היהודיים למעט בלימודי קודש ולהוסיף בלימודי חול, ולכלול גם לימודים כאלו שאינם מתאימים לדת ומסורת הילדים. החוקים האלו אף נותנים שליטה לממשלה להתערב בכל עניני בתי ספר הפרטיים, עד כדי כך שיוכלו לחייב את מוסדות החינוך למנות מחנכים שאינם מתאימים לפי רוח המוסדות.

למרות זאת, תחת מסע השמצה חסר תקדים נגד החינוך החרדי מחלקת החינוך המשיכה להתעקש ולקדם את החוקים. שיאו של המהלך היה תחקיר שפרסם בימים האחרונים ה'ניו יורק טיימס' מהעיתונים הגדולים בעולם, נגד הישיבות בניו יורק, תחקיר שאף הביא את הישיבות לאיים על העיתון בתביעת דיבה.

מונסי ויז'ניץ מונסי מועמד מושל ניו יורק לי זלדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד