כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אנטישמיות בגרמניה

ברלין: רב שצעד עם ילדו הותקף על ידי מוסלמי

הרב ובנו בן ה-13 היו מול תחנת רכבת תחתית, הרב דיבר בטלפון בעברית וגבר שצעד לעברו התנגש בו בכוונה וקילל אותו בנאצות אנטישמיות. משטרת ברלין חוקרת את התקיפה

ברלין: רב שצעד עם ילדו הותקף על ידי מוסלמי
שוטרים בברלין צילום: משטרת ברלין

רב הקהילה היהודית בעיר פוטסדאם, בירת מדינת המחוז ברנדנבורג שבגרמניה, חווה אמש (שלישי) תקיפה אנטישמית בברלין, כך לפי כלי תקשורת גרמניים ודיווחי המשטרה המקומית. הרב אריאל קירזון, בן 43, שהיה בדרכו לרופא יחד עם בנו בן ה-13, עמד על המדרכה מול תחנת רכבת תחתית ודיבר בטלפון בעברית, לפתע גבר שצעד לעברו התנגש בכוונה בכתפו והעליב אותו בצורה אנטישמית, כך מסרה משטרת ברלין בהצהרה.

בראיון לתקשורת בגרמניה, סיפר הרב קירזון כי התוקף צעק: "יהודי מטונף אתה". הרב אמר ליומון הגרמני 'בילד' כי בזמן התקרית הוא לבש ציצית, "היה ברור לי שהוא זיהה אותי כיהודי, לפתע גבר בעל מראה ערבי העליב ותקף אותי", אמר הרב קירזון. "הוא צעק והרים את ידיו, תפס אותי להכות אותי", סיפר קירזון.

הרב אמר כי לאחר שהגיע לתחנת הרכבת הוא עשה שיחת טלפון דחופה לשגרירות ישראל. "דיברתי עברית, לבשתי את הציצית, ואז הותקפתי, צריך למצוא את התקיפה, במקום פועלות מספר מצלמות. אני מקווה שהפושע יימצא. הבן שלי מפחד, דבר שעושה אותי עצוב במיוחד". ה'בילד' מדווח, כי זה כבר מתקפת השנאה השנייה נגד הרב, אך הפעם הוא הגיש תלונה.

בעקבות התקרית, הגיש הרב קירזון תלונה פלילית בגין חבלה גופנית והעלבה מצד התוקף למשטרת ברלין. משטרת ברלין סבורה כי העבריין עזב את זירת האירוע לכיוון תחנת הרכבת התחתית. במסגרת החקירה המשטרה צפתה במצלמות האבטחה של התחנה להתחקות אחר התוקף.

בסך הכול, 1,052 תקריות אנטישמיות תועדו בברלין בשנת 2021, על פי דו"ח של RIAS, מכון ניטור בברלין, העוקב אחר מקרים שנמצאים מתחת לרף הפלילי. המספרים גבוהים בהשוואה ל-1,019 מקרים ב-2020 ו-886 מקרים ב-2019.

משטרת גרמניה יהודים גרמניה אנטישמיות בגרמניה ברלין תקיפה אנטישמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד