כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הבליץ האוקראיני

חששו שיתפסו: חיילים רוסים נמלטו בלבוש אזרחי

חיילים רוסים רבים החליפו ללבוש אזרחי כדי להימנע מליפול בשבי האוקראיני בזמן שהם נמלטו. "הם ממש פחדו כששמעו את הכאוס ברשת הפיקוד שלהם. קצינים עזבו את האזור לפני תחילת הלחימה"

חששו שיתפסו: חיילים רוסים נמלטו בלבוש אזרחי
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: משטרת אוקראינה

לאחר שעשרות ערים וכפרים שוחררו באזור חרקוב, מסתבר כי הרוסים נמלטו כשהם משאירים את המדים שלהם מאחור. מקור אוקראיני סיפר ל'טלגרף' כי רבים מהחיילים הרוסים החליפו ללבוש אזרחי כדי להיטמע בין האזרחים בזמן שנמלטו. לדבריו, "הם ממש פחדו כששמעו את הכאוס ברשת הפיקוד שלהם. קצינים עזבו את האזור לפני תחילת הלחימה".

"היו הרבה מדים מוטלים מסביב. תפסנו כמה מהחבר'ה האלה מנסים לברוח בלבוש אזרחי, הם סיפרו לנו סיפורים מקושקשים מדהימים כדי להציל את עצמם".

בעקבות התבוסה פוטין נאלץ לפטר גנרל אחרי 16 ימים בתפקידו. רומן ברדניקוב פוטר מתפקידו לאחר שמונה ע"י פוטין עצמו למפקד המחוז הצבאי המערבי של הצבא הרוסי ב-26 באוגוסט. לפי המודיעין האוקראיני, פוטין פיטר אותו בעקבות ההתקפה בצפון-מזרח אזור חרקוב.

מאז הפלישה של רוסיה לאוקראינה בפברואר האחרון, פוטין איבד מספר דמויות בכירות בצבא. הוא איבד 63 בכירים בצבא מהשורה הראשונה מאז החלה המלחמה באוקראינה - כולל שלושה מהקולונלים שלו ביום אחד.

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי אמר כי חייליו השתלטו מחדש על יותר מ-6,000 קמ"ר החודש, חלקים גדולים מהשטח בגבול הרוסי שנמצא כעת בשליטה אוקראינית. המלחמה הכושלת של רוסיה באוקראינה עלתה לרוסים כמיליארד ורבע דולר של ציוד צבאי תוך שלושה שבועות בלבד. במהלך 72 השעות האחרונות, רוסיה נדחקה לאחור באוקראינה כמעט בדיוק למקום שבו הייתה ב-2014 כשאוקראינה אפילו שלחה חיילים לאזור דונבאס הכבוש.

כחלק ממהלך אסטרטגי אוקראיני, זלנסקי החזיר לעצמו את רוב שטחה האבוד, מה שאומר שרוסיה עמלה שישה חודשים לתפוס שטחים, ולא יצאה משם כמעט עם כלום. למעשה, רוסיה הפסידה יותר ממה שהרוויחה.

ולדיסלב עבדולה, דובר שירותי הביטחון האוקראינים אמר: "תחת הלחץ של הלוחמים האוקראינים, הכובשים הרוסים בורחים ומשאירים מאחור ארסנלים שלמים של נשק, אנחנו יודעים מה לעשות איתם ובהחלט נשתמש בהם כמתוכנן נגד האויבים".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין מדים בריחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד