כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
התרגיל הגדול

אוקראינה הטעתה את רוסיה: תקפה בצפון בהפתעה

אוקראינה הטעתה את רוסיה לחשוב שהתקפת הנגד שלה תתמקד בדרום, והשיגה הישגים יוצאי דופן בצפון בימים האחרונים. מפות הקרב מציגות את הטירוף של אוקראינה ב"מתקפה הנגדית הגדולה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה"

אוקראינה הטעתה את רוסיה: תקפה בצפון בהפתעה
חיילים אוקראינים עם טנק רוסי שננטש צילום: משרד ההגנה האוקראיני

מפות קרב מדהימות מראות את ההיקף המדהים של המסלול האחרון של אוקראינה נגד כוחות רוסים במה שזכה לכינוי "המתקפה הנגדית הגדולה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה". בשבוע שעבר פתח נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי במתקפת הנגד הגדולה הראשונה מאז פלישת ולדימיר פוטין בפברואר האחרון לאוקראינה.

פקידים אוקראינים תיארו זאת כ"מבצע דיסאינפורמציה מיוחד". תחילה הם תקפו את חרסון בדרום, כפי שהייתה התוכנית כלפי חוץ. בעוד הכוחות הרוסיים הגיבו לאיום הדרומי, אוקראינה פתחה במתקפה שנייה באזור צפון חרקוב, שטפה דרך עיירות וערים בשליטה רוסית וגרמה לרוסים לברוח בנסיגה מסיבית.

זלנסקי אמר כי חייליו השתלטו מחדש על יותר מ-6,000 קמ"ר החודש, כאשר מפות קרב שפורסמו ב-BBC מציגות חלקים גדולים של הגבול הרוסי שנמצא כעת בשליטה אוקראינית.

ג'ון ספנסר, אנליסט צבאי ומייג'ור לשעבר בצבא ארה"ב, כתב בטוויטר בסוף השבוע האחרון (10 בספטמבר): "למקרה שעדיין לא יידעו אותך. אוקראינה פתחה במתקפת הנגד הגדולה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. אוקראינה החזירה/שחררה למעלה מ-1,000 ק"מ של אדמה וערים. אוקראינה מנצחת. אוקראינה מנצחת את רוסיה (פעם נחשבה לצבא השני בעוצמתו)".

ג'סטין בראנק מהמכון הצבאי Royal United Services אמר לרשת BBC, "זהו ללא ספק ההיפוך הדרמטי ביותר שראינו עבור הרוסים מאז שהם נסוגו מההתקדמות על קייב באפריל האחרון". במהלך הימים כוחות אוקראינים הורידו את דגלי רוסיה בערים ובעיירות משוחררות, והחליפו אותם בדגל אוקראינה, ותושבים באזורים האלה חיבקו את משחרריהם.

מלחמת אוקראינה רוסיה מלחמת העולם השניה ולדימיר פוטין בריחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד