י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"אני אישה מתה"

עדויות קשות: הרוסים חשמלו אזרחים אוקראינים

האוקראינים תקפו בימים האחרונים בצפון-מזרח אוקראינה, ושחררו שטח עצום כשהכוחות הרוסים נמלטים ומשאירים אחריהם ציוד צבאי רב. לאחר השחרור הגיעו עדויות קשות על מעשי החיילים הרוסים נגד אזרחים

עדויות קשות: הרוסים חשמלו אזרחים אוקראינים
החיילים הרוסים יוצאים עם שלל צילום: מתוך הסרטון

באזורים ששוחררו זה עתה באוקראינה, ההקלה והצער שלובים זה בזה - כאשר צצים דיווחים על עינויים והרג במהלך החודשים הארוכים של הכיבוש הרוסי. כך בעדויות שהגיעו לרשת BBC. ארטם, המתגורר באזור חרקוב אמר ל-BBC שהוא הוחזק על ידי רוסים במשך יותר מ-40 יום, ועונה קשות.

העיר בלקלייה שם הוא מתגורר שוחררה ב-8 בספטמבר לאחר שנכבשה במשך יותר משישה חודשים. מוקד האכזריות היה תחנת המשטרה של העיר, שבה השתמשו הכוחות הרוסיים כמפקדה. ארטם אמר כי הוא יכול היה לשמוע צרחות של כאב ואימה מגיעים מתאי אחרים.

"הכובשים דאגו שהבכי יישמע על ידי כיבוי מערכת האוורור הרועשת של הבניין. הם כיבו אותו כדי שכולם ישמעו איך אנשים צורחים כשהם מתחשמלים, הם עשו את זה לכמה מהאסירים כל יומיים".

הוא סיפר שהם עשו לו את זה רק פעם אחת. "הם גרמו לי להחזיק שני חוטים," אמר, "היה גנרטור חשמלי. ככל שהוא הסתובב מהר יותר, המתח היה גבוה יותר. הם אמרו, 'אם תשחרר את זה, אתה גמור'. ואז התחילו לשאול שאלות. הם אמרו שאני משקר, והם התחילו לסובב את זה יותר מהר".

ארטם סיפר שהוא היה עצור בגלל שהרוסים מצאו תמונה של אחיו, חייל במדים. אדם אחר הוחזק במשך 25 ימים בגלל שהיה לו דגל אוקראינה, אמר ארטם. מנהלת בית ספר בשם טטיאנה סיפרה שהיא הוחזקה בתחנת המשטרה במשך שלושה ימים ושמעה גם צרחות מתאים אחרים.

שוטרים אוקראינים אמרו לרשת BBC כי עד שמונה גברים הוחזקו בתאים המיועדים לשני אנשים. הם אמרו שהמקומיים פחדו לעבור ליד התחנה כשהרוסים היו בשליטה, למקרה שהם ייתפסו על ידי חיילים רוסים.

ולנטינה, אימו של פטרו, שנהרג על ידי הרוסים, הסתכלה כשהגופות הוצאו מהקבר הזמני, היא זעקה נגד הרוסים שהרגו את בנה היחיד. "אני רוצה לשאול את פוטין, למה הוא ירה והרג את הבן שלי?" היא בכתה. "בשביל מה? מי ביקש ממנו לבוא לכאן עם נשק מאיים כזה? לא רק שהוא הרג את הילדים שלנו, אלא הוא הרג אותנו, האימהות שלהם. בימים אלה אני אישה מתה. ואני רוצה לפנות לכל אימהות העולם: למרוד נגד המתנקש הזה".

ראש האזור של חרקוב, אולה סינייהוב, אמר כי המשימה הקריטית כעת היא להחזיר את אספקת המים והחשמל, אך יש חששות כי קווי החשמל עלולים להיות ממולכדים. לשאלת ה-BBC אם הוא חושב שהרוסים יכולים לחזור, השיב: "אנחנו במלחמה, תמיד יש סכנה".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין חרקוב פשעי מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד