א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

טרגדיה בבני ברק: בת 4 טבעה למוות במקווה

שרה ספיבק ע"ה בת ה-4 ואחיה נכנסו למקווה ביום כיפור • היא מעדה לבור המים וטבעה למוות • רק לאחר התערבות רבנים, שוחררה גופתה, והלוויתה יצאה לבית העלמין ירקון

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון



טרגדיה בעיצומו של יום: היום (שבת) בצהרים, טבעה שרה ספיבק ע"ה - פעוטה בת 4 במקווה ברחוב נויפלד בבני ברק.

הפעוטה היא בתו של הרב שמואל ספיבק מבני ברק.

פארמדיק וחובשים מתנדבים של "איחוד הצלה" ביצעו בילדה פעולות החייאה מתקדמות אך לשווא. הילדה פונתה על ידי ניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים שניידר בפתח תקווה, שם נקבע מותה.

יחיאל שטיגליץ חובש בכיר ב'הצלה גוש דן' שהגיע ראשון למקום סיפר: "כשהגענו למקום ראינו פעוטה כבת 4 כשהיא ללא דופק ונשימה. התחלנו בפעולות החייאה מתקדמות וממושכות. צוות טיפול נמרץ של מד"א פינה אותה לבית החולים שניידר תוך כדי החייאה".

ניסים הסט חובש מתנדב ב'איחוד הצלה' סיפר: "הילדה ככל הנראה נכנסה למקווה שנשאר פתוח מערב יום הכיפורים יחד עם אחיה והחליקה לבור המים לטבילת כלים.

"אחיה רץ החוצה והזעיק עובר אורח שחילץ את הילדה מהמים, האיש לא ידע כיצד לטפל במקרה בעצמו והזעיק את כוחות ההצלה. במשך שעה ארוכה ביצענו פה פעולות החייאה והיא פונתה לבית החולים במצב אנוש שם נקבע מותה".

עוד בנושא:
באמצע 'מי יחיה ומי ימות' מכשיר המירס התחיל להרעיש

"בבוקר החג, הילדה קמה ונשקה לאביה" סיפר ישראל גרוניך מתנדב 'הצלה גוש דן' ל'בחדרי חרדים', "לאחר מכן ביקשה מהאם שתלביש אותה בבגדים לבנים לכבוד יום כיפור. הילדה יצאה יחד עם אחיה בני 5 ו-6, ומשום מה הם נכנסו למקווה, שלא ברור למה לא היה נעול. בשעה זו אנו פועלים לסידור נושאי ההלוויה, ובתמיכה במשפחה ברגעיה הקשים".

הלוויה הייתה אמורה לצאת הלילה בשעה 11:30. אך לילדה נעשתה בדיקה בלתי פולשנית לקבוע את סיבת המוות ולשלול סיבות אחרות. הבדיקה העלתה מימצא שאינו מתאים למקרה של טביעה ובשל כך התעכב שחרורה של הגופה.

לאחר מאמצי הרב חנניה צ'ולק יו"ר עזר מציון והרב יעקב רוז'ה יו"ר ועד רבני זק"א ורב המכון באבו כביר, הגופה שוחררה הלילה והלוויה יצאה לאחר חצות מבית הלוויות ירקון.

ממשטרת תל אביב נמסר כי נפתחה חקירה לבחינת נסיבות המוות, וכי נבדקת אפשרות של רשלנות מצד מפעילי המקווה.
מקווה הצלה טביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד