כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

יידוי אבנים בירושלים, שריפה באמירים • סיכום החג

יידוי אבנים לעבר כלי רכב ערבים בירושלים • אבנים יודו גם לעבר אמבולנסים של מד"א • במושב אמירים שבגליל השתוללה שריפת ענק • סיכום כל אירועי יום כיפור

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון



סיכום פעילות צוותי מד"א במהלך יום הכיפורים: כמידי שנה, גם השנה היו צוותי מד"א עמוסי עבודה ביום הכיפורים: צוותי מד"א הוזנקו ל-2566 ארועים, מהם 1973 בני אדם טופלו ופונו לבתי החולים ברחבי הארץ. מהם 130 שהתעלפו עקב הצום 16 בני אדם נזקקו לפעולות החייאה. 207 ילדים ורוכבי אופניים נפגעו ונזקקו לעזרא ראשונה, מהם ילדה בת 9 שנפגעה בראשה בחיפה ופונתה במצב בינוני-קשה לבי"ח רמב"ם. 19 בני אדם נפצעו קל בתאונות דרכים. צוותי מד"א הוזעקו גם להעביר 145 יולדות לבתי החולים, ותוך כך 6 נשים יולדו ע"י צוותי מד"א. לצערנו גם השנה נרשמו 3 תקריות של יידויי אבנים לעבר אמבולנסים של מד"א ע"י בני נוער.

סיכום יום הכיפורים במרכז הרפואי לגליל המערבי: בחדרי הלידה נולדו 15 תינוקות (10 בנות, 5 בנים). שישה ילדים טופלו בחדר המיון לאחר פגיעות גפיים כתוצאה מנפילות מאופניים.

174 אזרחים שחשו ברע או נפצעו טופלו בידי צוותי מד"א כרמל ביום הכיפורים תשע"ד. 5 מתוכם טופלו בתחומי בתי הכנסת, 7 אזרחים התעלפו עקב הצום, 10 יולדות הועברו לבתי החולים כשחלקן עם צירי לידה, ונפגעת אחת שנפצעה באורח קל בקטטה בחיפה. צוותי מד"א טיפלו ב 11 ילדים ובני-נוער שנפגעו עקב רכיבה על אופנים, החלקה על גלגיליות, סקטבורד ורולר-בליידס ברחבי חיפה, הקריות, טירת הכרמל וקרית טבעון. בנוסף, טופלו בשני אירועים שונים שתי נפגעות בנות 9 אשר נפלו תוך כדי משחק בחיפה ובקרית מוצקין. מעל 140 חולים צעירים ומבוגרים הזעיקו את שירותי מד"א כי חשו ברע עקב הצום או טופלו עקב מצבים מסכנים חיים כגון: התייבשות, פרכוסים, חוסר הכרה, תעוקה בלב וקוצר נשימה. זו השנה השנייה שלא נרשמו אירועים של תאונות דרכים והפרעות לניידות מד"א שנעו בכבישים. היום (ש') בשעה 13:42 נמסר למד"א על ילדה שנפלה מאופניה לאחר שהתנגשה ברכב חונה ברחוב אלכסנדר ינאי בחיפה. צוות אמבולנס וניידת טיפול נמרץ של מד"א שהוזעקו למקום טיפלו בנפגעת בת 10 ופינו אותה במצב בינוני-קשה לבית החולים רמב"ם כשהיא סובלת מחבלת ראש.

במהלך יום הכיפורים פונו לחדר המיון הפנימי בסורוקה 80 מטופלים, למיון הכירורגי 55. במיון ילדים טופלו כ-100 ילדים, מתוכם כ-3 ילדים על רקע של נפילות והפגעויות מאופניים. במרכז סבן למיילדות בסורוקה נולדו במזל טוב 52 תינוקות במהלך יום הכיפורים.

במהלך יום הכיפורים פונו לחדר המיון במרכז הרפואי זיו: בן 73 שנפל מאופניו, טופל במצב בינוני עם פגיעת ראש ודימום מוחי, ילד בן 8 מקרית שמונה שהחליק בביתו טופל במצב בינוני עם פגיעת ראש, ילדה בת 7 מקרית שמונה שנפלה מאופניה לאחר שרכבה ללא קסדה מטופלת כעת עם חבלות ועוברת סדרת בדיקות להערכת מצבה. בנוסף פונו לחדר המיון מספר מטופלים שחשו בחולשה עקב הצום והחום הכבד, מרביתם חולים כרוניים.

בצאת השבת בשעה 19:43 דיווח על שריפת קוצים גדולה קרובה לבתים במגרון. דווח על תחילת פינוי תושבים ולאחר מספר דקות השריפה חלפה בסמוך למגרון ללא סכנה לישוב. לא נמסר על נפגעים.

כביש 866 נחסם לתנועה בשני הכיוונים בין חנניה למירון בעקבות שריפה. תושבי מושב אמירים פונו מביתם, כוחות הצלה ומשטרה במקום. בעקבות הערכת מצב שבוצעה, האזרחים הותרו לחזור לביתם, עד כה לא דווח על נפגעים בנפש, כמו כן לא דווח על נזק לרכוש מלבד חורש טבעי שנשרף. סיבת הדליקה תיבדק ע"י חוקרי כב"א. במקום 23 צוותי כיבוי בנסיון להשתלט על האש. הוקם חפ"ק בחניון שפר.

במהלך סכסוך במחנה הפליטים שועפט בירושלים, ירה צעיר כבן 20 בדודו כבן 40 לאחר שזה ירה ופגע ברגלו. במהלך הירי נפצע צעיר נוסף במצב בינוני. בנוסף נפצעה אישה (עדיין לא ברור ממה)נקבע מוות על הרוג בביה״ח הדסה הר הצופים. פצוע קל עד בינוני פונה לביה״ח הדסה עין כרם. בנוסף 2 פצועים פונו באמבולנס פרטי. שקט במקום.

אמש יידוי אבנים בדרך חברון בירושלים לעבר 2 כלי רכב ערבים. אין נפגעים. נופצו שמשות כלי הרכב.

הרמטכ״ל, רא״ל בנימין (בני) גנץ, ביקר אתמול (ו'), ערב יום הכיפורים תשע״ד, את אלמנתו של רמטכ״ל מלחמת יום הכיפורים דוד (דדו) אלעזר ז״ל והעניק לה עותק מפקודת היום שהופצה בצה״ל לציון 40 שנה למלחמת יום כיפור, לצד פקודת היום שהוציא רא״ל אלעזר ז״ל בעיצומה של המלחמה.

במהלך יום כיפור אירעו בתחומי מחוז חוף 7 אירועים של ידוי אבנים לעבר רכבים פרטיים וניידות. כל האירועים ללא נפגעים. בג׳אסר א זרקא סמוך לשעה 16:00, בוצע ירי לעבר רכבו של תושב המקום בן 57 - נגרם נזק קל, ללא נפגעים. תחנת זכרון חוקרת.

בכפר ג׳ת נדקר תושב המקום בן 25 ופונה במצב קל עד בינוני לביה״ח הלל יפה. תחנת עירון חוקרת נסיבות הארוע.

סיכום אירועי יום הכיפורים-שבת בשיתוף אתר ׳בחדרי חרדים׳, מוקד זק״א וקבוצת העיתונאים רוטרניק.
מד''א אבנים שריפה אמירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד