י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

רבני ת"א לגר"ע: "תמוך בש''ס הבוכרית"

רבני תל אביב פנו לגר"ע יוסף בבקשה שיתמוך ברשימה המתחרה של ש"ס בראשות בנימין בביוף • גם הרב משה מאיה כותב במכתב: "אין רצוני להתערב בנעשה" • המכתבים - בפנים

בביוף עם ספרי ילקוט יוסף. צילום: ארכיון
בביוף עם ספרי ילקוט יוסף. צילום: ארכיון



את שלושת הימים הבאים ייאלץ יו"ר ש"ס אריה דרעי לבלות בפעולות דחופות לכיבוי שריפות של התנגדות חזיתית בערים השונות בארץ.

אחת הערים היא העיר תל-אביב יפו, בה הציב אריה רשימה, שזכתה למכתב תמיכה מחבר מועצת חכמי התורה הרב משה מאיה, שהורה לפעול למענה ולא לפעול למען רשימות אחרות.

אלא שלגמרי במפתיע מוצג כאן, לראשונה, מכתב אחר ובו כותב הרב מאיה, על נייר הנושא את הלוגו הרשמי שלו, את הדברים הבאים:

"הנני להביא דעתי בשער בת רבים כי אין רצוני להתערב בכל הנעשה בת"א וכל ההחלטות בה על דעת ההנהגה הארצית ואיני מוכן לחוות שום דעה בדבר".

לכאורה, הרב נותן גיבוי להנהגה הארצית, אך קשה שלא להבין את הרמז הדק העולה מבין השורות על כך שהוא אינו מוכן לחוות דעה בנושא, קרי, לא נלהב מההחלטות שהתקבלו.

הפירוש הינו על דעת תלמידיו בלבד, ואינו זוכה לכל גיבוי רשמי ומפורש מצד הרב עצמו.

במקביל מתפרסם גם מכתבם של רבנים תל-אביבים השייכים לתנועת ש"ס הקוראים לתמיכה ברשימה בראשות בנימין בביוף, המציב רשימה אלטרנטיבית המתחרה בש"ס: "נציג עדת הבוכרים אשר ידיו רב לו ופעל בחיזוק וביצור מוסדות התורה בעיר ופעל רבות למען בניית ושיפוץ מקוואות העיר ופעל רבות בכנסים לקירוב רחוקים ולחם מלחמת ה' בעיריית תל אביב יפו בפריצות בחומת הדת בעיר, על כן קריאתנו לפעול להצלחת הרשימה בראשותו".

קבוצת רבנים נוספות מרבני העדה הבוכרית, וביניהם הרב פנחס הכהן רבין אב"ד תל אביב ורשימת רבנים מכובדת נוספת, שיגרה מכתב אישי אל "מרן מלכא קדישא עטרת תפארת עם ישראל מרן רבנו עובדיה יוסף שליט"א".

במכתבים כתבו הרבנים כי הם מבקשים, "בשם קהילותינו בתל אביב-יפו להמשיך תחת הנהגתו של מרן שליט"א שיחיה לאורך ימים ושנים טובים", וכי "עד כה הצבענו לתנועת ש"ס מאז הקמתה בשנת תשמ"ד, הן לכנסת והן לעירייה".

וכן מגיע ה'אבל'. "דא עקא שמזה כחמש עשרה שנה מאז הדחתו של הרב יצהרי שוררת הפקרות באשר לדאגה לדת ולקהילותינו בתל אביב יפו שנציגים בתנועת ש"ס הן בכנסת ובעירייה והן במועצה הדתית אינם עושים דבר וחצי דבר עבור הציבור הדתי בעיר".

מכאן עוברים הרבנים לשבחים לבביוף, "רב פעלים ירא שמים פועל לילות כימים למען הציבור הדתי ובפרט לבני העדה הבוכרית ללא קבלת שום תמורה, למרות שמפסיד מזמנו ופרנסתו לשם כך, ופועל גדולות ונצורות באופן ראוי ביותר שרוח מרנן ורבנן נוחה ממנוולא היו ימים טובים לציבור הדתי בתל אביב יפו מאז הקמתה של תנועת ש"ס בשנת תשמ"ד".

הם מסיימים בבקשה, "כיון שברור לנו שלצערנו הרב הציבור הדתי והבוכרי לא יצביע בעד תנועת ש"ס ונציגה מאחר והאמת מדברת בעד עצמה ואי אפשר להכחישה בהישגיו הגדולים של הנ"ל ואנו לא נוכל לעמוד מנגד ואנו מוכרחים לעמוד לימינו, לכן ברצוננו לבקש את מרן שליט"א לחזק את ידיו של ר' בנימין בבאיוף הי"ו להמשך פעולתו המבורכת ולאפשר לנו להקים תנועה שתהייה לעדה הבוכרית בעיקר כפי שכבר יש בערים אחרות תחת סמכותו של מרן כעין ש"ס לעדה הבוכרית או לחילופין להעמיד את ר' בנימין בבאיוף היו"ר בראש הנהגת ש"ס בתל אביב יפו".

מכתב דומה יצא גם על ידי מוסדות "צמח ישראל".





















תל אביב בנימין בבאיוף ש''ס דרעי גר''ע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 52 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד