כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
חשש מאיבוד שליטה

מות הקצין: בשב"כ ממליצים להטיל סגר על ערי הטרור

בשב"כ חוששים שהמצב ייצא משליטה בעקבות גל הטרור ביו"ש ולאחר מות הקצין בהיתקלות עם מחבלים במחסום ג'למה, בארגון שואפים ליצור בידול בין ערים וכפרים שמהם יוצאים המחבלים, לבין אזורים בהם אין טרור מובהק

מות הקצין: בשב"כ ממליצים להטיל סגר על ערי הטרור
מחנה אימונים קצרין צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

בשב"כ ממליצים היום (רביעי) למערכת הביטחון וצה"ל להטיל סגר על ערי הטרור ביהודה ושומרון. בארגון חוששים כי הטרור הלא ממוסד יגרום למצב לצאת משליטה, כך נחשף ב'כאן 11'.

בשב"כ ממליצים ליצור בידול בין ערים וכפרים פלסטיניים בצפון השומרון באמצעות סגר לצד הטלת סגר "נושם" על ערים וכפרים שבהם אין טרור מובהק, כדי לאפשר לפלסטינים שגרת חיים ולהקשות על מחבלים. גורם ביטחוני אמר: אם עד עכשיו הייתה שליטה יחסית על קו התפר, המצב מתחיל לצאת משליטה ולכן צריך לנקוט בפעולות חדשות.

המלצת השב"כ מגיעה לאחר שבמהלך חילופי הירי הלילה סמוך למחסום ג'למה, רב-סרן בר פלח הי"ד, סגן מפקד סיירת בחטיבת הנח"ל. פלח, בן 30 מנתניה, נהרג במהלך ההתקלות בקו התפר, לא לפני שהצליח לירות בעצמו לעבר שני המחבלים שחוסלו בתקרית.

ראש הממשלה יאיר לפיד ספד לקצין המוערך ואמר כי "בר היה לוחם בכל רמ"ח אבריו, נלחם בטרור והוביל את לוחמיו עד שעתו האחרונה. הפעילות המבצעית שבה נהרג סיכלה פיגוע גדול והצילה חיי אדם. אנחנו כואבים יחד איתכם את נופלו. יהי זכרו של בר ברוך".

התקרית התרחשה לאחר שתצפיות של הצבא זיהו, מעט לפני חצות, שני חשודים במרחב גדר התפר סמוך לכפר ג'למה שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה. כוחות צה"ל שהוקפצו לנקודה איגפו את החשודים ופתחו בנוהל מעצר חשוד, במהלכו החשודים ירו לעבר הלוחמים. לוחמי צה"ל הסתערו וירו לעבר החשודים ונטרלו אותם. בצה"ל מעריכים כי מדובר במארב מתוכנן של המחבלים. 

שר הביטחון בני גנץ, שאירח היום  את שר ההגנה של רומניה וסילה דינקו בקריה בתל אביב, התייחס לתקרית: "אני מבקש להביע צער ולמסור תנחומים למשפחתו של קצין צה"ל שנהרג בתקרית בשומרון, לחבריו ולאוהביו. הקצין הוביל את הכוח וחתר למגע כפי שמצופה, בגבורה, כדי להגן על אזרחי ישראל. אנחנו נמשיך את הפעילות הממוקדת מול הטרור בשומרון ובכל מקום ונרחיב אותה ככל שיידרש. אנחנו גובים מהמחבלים ושולחיהם מחירים כבדים, ונמשיך לגבות אותם. ננצח את הטרור צבאית, ונמשיך להיות חסונים מולו כחברה".

ג'נין טרור הסלמה שב"כ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד