כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"עידוד של הציבור למעשי אלימות"

זהו גזר הדין לקשיש שהסית נגד נתניהו

בית משפט השלום בקריות גזר היום 4 חודשי מאסר בפועל שיומרו בעבודות שירות ומאסר על תנאי, על בן 78 שפרסם ברשתות החברתיות קריאה לפגוע בראש הממשלה דאז בנימין נתניהו 

זהו גזר הדין לקשיש שהסית נגד נתניהו
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית משפט השלום בקריות גזר היום את עונשו של צבי בינשטיין בן ה-78, שפרסם ברשתות החברתיות קריאה לפגוע בראש הממשלה דאז בנימין נתניהו והורשע על פי הודאתו בהסתה לאלימות.

כזכור, ביינשטיין הודה במסגרת הסדר טיעון, בפרסום שבעה פרסומים ברשתות החברתיות, הקוראים לפגוע בח"כ בנימין נתניהו, בעת שכיהן כראש הממשלה, וזאת במהלך התקופה שבין יולי 2020 לינואר 2021. תפוצתן של הקריאות לא הייתה רחבה.

במסגרת הטיעונים לעונש הדגישה הפרקליטות את חומרת העבירות, ואת הפגיעה בערכים מוגנים דוגמת שלמות הגוף ושלטון החוק. עוד נטען כי קריאה לפגיעה בראש הממשלה היא חמורה ופוגעת בסמל השלטון. כמו גם, צוין כי למרות שהנאשם הוזהר, הוא לא חדל ממעשיו והמשיך לפרסם. עוד במסגרת הטיעונים לעונש, הנאשם הביע צער על המעשים, גילה הבנה לחומרתם, וכן תיאר את השפעת ההליך המשפטי על חייו ועל בני משפחתו.

בגזר הדין ציין בית המשפט כי "הנאשם לא כשל בפרסום בודד, אלא בשבעה פרסומים שהתפרשו על פני תקופה משמעותית. תוכן הפרסומים היה בוטה, תקיף ושישיר וכלל עידוד גילוי של הציבור למעשי אלימות קשים כנגד ראש הממשלה דאז ובני משפחתו. כמו כן, התקופה בה בוצעו העבירות הייתה סוערת ונפיצה ולכן הסבירות שהיה בהם לגרום למעשי אלימות ולפגיעה בנפש, הייתה גבוהה (ולפחות "אפשרות ממשית" כנדרש ביסודות העבירה)"

בנוגע למספר העוקבים הנמוך של הנאשם קבע בית המשפט כי: "אכן מדובר בהיקף מצומצם יחסית של אנשים שנחשפו לפרסומים ואולם, בשל אופייה של הרשת החברתית יש להביא בחשבון את "גלי ההדף" של הפרסום, בשל אפשרות הדהודם על ידי אחרים, במיוחד בתקופה סוערת בה הפרסומים עשויים היו למצוא "אוזן קשבת". מנגד יש להביא בחשבון כי הנאשם אינו אדם ידוע או בכל השפעה שיש בה להקנות לדבריו מעמד מיוחד."

בית-המשפט קבע מתחם ענישה לעבירות הנע בין 4 ל-12 חודשי מאסר בפועל. לנוכח נסיבות ביצוע העבירה, גילו המתקדם (בן 78 שנה, כאמור), הצער שהביע על מעשיו, עברו הנקי והעובדה שהודה במעשים, נגזרו על הנאשם 4 חודשי מאסר בפועל (שיומרו בעבודות שירות) ומאסר על תנאי.

גזר דין בנימין נתיהו דברי הסתה הסתה לאלימות עבודות שירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד