י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בן גביר וסמוטריץ' מתחזקים

סקר חדש: נתניהו מוביל בפער על לפיד וגנץ

המפלגות מתרוצצות לעבר משכן הכנסת כדי להגיש את רשימותיהן לכנסת ה-25 ובינתיים סקר מנדטים נוסף מעריך כי שוב לא נראה הכרעה בבחירות. עם זאת נתניהו מתחזק בפער ניכר באחוזי ההתאמה לראשות הממשלה על פני לפיד וגנץ

סקר חדש: נתניהו מוביל בפער על לפיד וגנץ
נתניהו/לפיד/גנץ צילום: תומר נויברג/יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע הליך הגשת הרשימות לכנסת ה-25 היום ומחר עד חצות ליל, פורסם הערב (רביעי) סקר מנדטים שערך פרופ' קמיל פוקס עבור 'חדשות 13' ולפיו שוב אין הכרעה בבחירות, אם כי בנימין נתניהו קרוב יותר ל-61 לעומת גוש לפיד-גנץ.

לפי הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום, 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היה מסיים עם 31 מושבים, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד עם 24, 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' מתחזקים ל-13, 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ עם 12, ש"ס בראשות אריה מכלוף דרעי - 8, 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף שומרת על כוחה עם 7 מושבים.

מפלגת 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן חווה התחזקות והתאוששות מסקרים קודמים ועולה ל-6 מושבים לפי סקר קמיל פוקס. 'הרשימה המשותפת' בראשות איימן עודה משיגה לפי הסקר 5 מושבים, 'מר"צ' בראשות זהבה גלאון עם 5, כמו גם אחותה 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי עם 5. צפלגת רע"מ של מנסור עבאס על סף אחוז החסימה עם 4 מושבים.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות מפלגת 'הבית היהודי' בראשות איילת שקד עם 1.9%, המפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה, 'צעירים בוערים' בראשות הדר מוכתר עם 1% ו'ישראל חופשית דמוקרטית' של ח"כ לשעבר אלי אבידר עם 0.6%.

לפי הסקר, גוש נתניהו הכולל את 'הליכוד', הציונות הדתית, ש"ס ו'יהדות התורה' משיג 59 מושבים, לעומת גוש הממשלה הנוכחית שמשיג 56 מושבים, כשבתווך 'הרשימה המשותפת' עם 5 מושבים כשהיא מצהירה שלא תשב או תתמוך באף ממשלה.

נתניהו חוזר להוביל בפער בהתאמה לראשות הממשלה

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו פותח פער גדול עוד יותר מלפיד ומשר הביטחון בני גנץ. בשאלה בין נתניהו ללפיד, נתניהו מקבל 46 אחוזי תמיכה מול 29 אחוזים בלבד לראש הממשלה הנוכחי לפיד. מול גנץ הפער גדול יותר כשנתניהו מקבל 46 אחוזי תמיכה מול 26 אחוזים לשר הביטחון גנץ.

סקר חדשות 13 נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 781 נשאלים, מהם 600 מהאוכלוסיה היהודית ו-181 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7 אחוזים.

סקר מנדטים ראש הממשלה בחירות לכנסת ה-25 קמיל פוקס ערוץ 13 יאיר לפיד בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד