ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
"אוזניים ערלות"

פולין תדרוש מרוסיה להחזיר ציורים שנבזזו על ידי הצבא האדום

שר התרבות הפולני אומר כי פולין תדרוש מרוסיה להחזיר ציורים שהצבא האדום בזז: "עקבות של מאות אלפי פריטים מובילים לפדרציה הרוסית". פריטים אלה כללו ארכיונים של מחנה ההשמדה הנאצי לשעבר באושוויץ, וציורים של מאסטרים עתיקים

אילוסטרציה
אילוסטרציה

פולין תבקש רשמית מרוסיה להחזיר שבעה ציורים ממוזיאון במוסקבה שנבזזו על ידי הצבא האדום במהלך מלחמת העולם השנייה, כך הודיע ​​שר התרבות הפולני. פיוטר גלינסקי אמר שכ-20 בקשות קודמות למוסקבה להחזרת אלפי פריטים אחרים שנגנבו במהלך המלחמה נפלו על אוזניים ערלות. פריטים אלה כללו ארכיונים של מחנה ההשמדה הנאצי לשעבר באושוויץ, ציורים של מאסטרים עתיקים וכתבי יד של סופרים פולנים. כך דווח ה'גארדיאן' הבריטי.

"עד היום הממשלה לא בחנה אף אחת מהטענות", אמר השר גלינסקי במסיבת עיתונאים. הוא הוסיף כי רוסיה היא המדינה היחידה מבין כמה שפנו שהתעלמה מהבקשה של פולין בנושא. הקשרים ההיסטוריים המתוחים של פולין עם רוסיה הגיעו לשפל חדש לאחר הפלישה של רוסיה לאוקראינה השכנה בפברואר. פולין, לשעבר מדינה בברית המועצות, תומכת באוקראינה ודוחפת לסנקציות נוספות נגד רוסיה.

בקשת האמנות האחרונה נוגעת לשבעה ציורים של אמנים איטלקיים שנמצאים במוזיאון הלאומי לאמנויות במוסקבה. הם מתוארכים למאה ה-14 עד המאה ה-18. לפני המלחמה הם היו באוספים של משפחת צ'רטוריסקי בגולוצ'וב, וילנוב, בפוזנן, ורוצלב ולודז'. השר גלינסקי אמר שקשה להעריך כמה מהאמנות והתרבות של פולין הושמדו או נבזזו על ידי הכוחות הנאצים והסובייטים הכובשים במהלך המלחמה, אך באותה תקופה המוזיאונים הפולניים איבדו כמחצית מהאוספים שלהם.

"עקבות של מאות אלפי פריטים מובילים לפדרציה הרוסית ולרפובליקות הסובייטיות לשעבר", אמר גלינסקי. הוא הוסיף כי פולין "לעולם לא תפסיק לחפש פריטי תרבות שנבזזו במהלך המלחמה". מאז 2016, פולין החזירה לעצמה יותר מ-600 חפצי אומנות תרבותיים שנבזזו, אך אף אחד מהם לא מרוסיה, אמר.

פולין רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה נאצים מלחמת העולם השניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד