ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
מוות מסתורי

מנהל חברת אנרגיה רוסי "נפל" מהסירה אל מותו

מנהל בכיר רוסי בענף האנרגיה של רוסיה, מת לאחר ש"נפל" ככל הנראה מסירה בסוף השבוע, האחרון והפך לקורבן נוסף של מוות בנסיבות מסתוריות. גופתו חולצה מהמים ביום שני לאחר חיפוש ממושך

מנהל חברת אנרגיה רוסי "נפל" מהסירה אל מותו
אילוסטרציה צילום: pixabay

איבן פצ'ורין, בן 39, מנכ"ל החברה לפיתוח אנרגיה מהמזרח הרחוק והארקטי (ERDC) ברוסיה, הפליג ביום שבת האחרון מול חופי האי רוסקי ביפן, לפתע הוא "נפל" מהספינה השועטת. גופתו חולצה מהמים ביום שני לאחר חיפוש ממושך. מספר ימים בלבד קודם לכן השתתף פצ'ורין בפורום הכלכלי המזרחי, אותו הנחה הנשיא ולדימיר פוטין בולדיווסטוק.

"ב-12 בספטמבר 2022 נודע על מותו הטרגי של עמיתנו, איבן פצ'ורין, מנכ"ל תעשיית התעופה של החברה לפיתוח המזרח הרחוק, מותו של איוון הוא אובדן בלתי הפיך עבור חברים ועמיתים, אובדן גדול עבור התאגיד", מסרה חברת ERDC בהצהרה שפורסמה באתר האינטרנט שלה.

מותו של פצ'ורין מגיע שמונה חודשים לאחר שהבוס שלו לשעבר, איגור נוסוב, מת משבץ מוחי בגיל 43. מאז תחילת השנה היה מבול של מקרי מוות בהם היו מעורבים אנשי עסקים בכירים בעלי קשרים עם הקרמלין - וכל אחד מהם סווג כהתאבדות או כתאונה. ב-1 בספטמבר מת רבייל מגאנוב, בן 67, סגן נשיא חברת הנפט הרוסית לוקויל, לאחר "נפילה" מחלון בבית חולים במוסקבה אליו יגיע מאוחר יותר פוטין לחלוק כבוד אחרון למנהיג הסובייטי לשעבר מיכאיל גורבצ'וב. חברת לוקויל פרסמה כי מגאנוב נפטר לאחר מאבק במחלה קשה.

ביולי האחרון, יורי וורונוב בן 61, מנהל בכיר בחברת התחבורה אסטרה ספנות, נמצא ירוי למוות בבריכת השחייה שלו בפרבר של סנט פטרסבורג. באפריל התגלה סגן הנשיא לשעבר של גזפרומבנק ולדיסלב אווייב, בן 51, ירוי למוות, יחד עם אשתו ובתם בת ה-13. ימים ספורים לאחר מכן התרחשה תקרית דומה בספרד, שבה גילתה המשטרה את גופת סרגיי פרוטוסניה, מנכ"ל נובאטק לשעבר - חברה בעלת קשרים עם הקרמלין, גם אשתו ובתם נמצאו מתים.

בינואר ופברואר השנה, ליאוניד שולמן ואלכסנדר טיולקוב - שני פקידים בכירים בגזפרום, תאגיד האנרגיה הממשלתי של רוסיה, התגלו כשהם ללא רוח חיים.

חיסול פוליטי חיסול ממוקד סירה מוות מסתורי מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד