ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

חרדים עובדים מאיימים להתפלג מ'דגל התורה' • צועדים בעקבות 'טוב'?

קבוצת חרדים עובדים, שעד עתה התנגדו ל'טוב' והעדיפו להוות חלק מ'דגל התורה', מאיימים להריץ רשימה עצמאית בבני ברק • הסיבה: לא שילבו נציג מטעמם במקום ריאלי ברשימת המפלגה הארצית • עם זאת, מבהירים: "לא נפעל בניגוד לדעת הגראי"ל" • החרדים בליכוד כבר מחבקים: "שיצטרפו אלינו"

כינוס 'דגל התורה'. אילוסטרציה. צילום: עוזי ברק
כינוס 'דגל התורה'. אילוסטרציה. צילום: עוזי ברק



הבוקר (א) החלה קבוצת חרדים עובדים בבני ברק להחתים תושבים על תמיכה במפלגת מדף, שתהווה אלטרנטיבה ל'דגל התורה'.

בבחירות האחרונות לכנסת היו החרדים העובדים חלק בלתי נפרד מ'דגל' ואף פעלו למענה במטות השונים.

בשיחה עם אחד מחברי ההנהגה של ההתארגנות החדשה הוא מסביר כי מדובר בצעד שנעשה על רקע כעסם על פיצוץ המו"מ מולם. דרישתם, לדבריו, היא שילוב נציגם, עו"ד משה מורגנשטרן, מספר 83ברשימת 'דגל' הארצית, במקום ריאלי ברשימה.

האם אינך חושב שמדובר בצעד המהווה ירייה ברגל לקבוצתכם, מהבחינה הרעיונית כמובן? - שאלתי את האיש, שהשיב לי, שאם יורו גדולי ישראל, ובראשם הגראי"ל שטינמן, שלא להגיש את הרשימה לוועדת הבחירות, לא יגישו אותה.

האם שאלתם את פיו קודם להרצת המפלגה? - ניסיתי לברר. תשובתם הייתה שלילית. אחד מחברי הקבוצה אף ניסה לרמוז כי "גורמים בדגל" הם שיעצו להם על הצעד, אולם בירור בחזון איש 5 מעלה כי אין כל תמיכה בצעד הנ"ל מבחינת הנהגת דגל.

נציין כי החרדים העובדים בדגל התגאו תמיד בכך שהם "לא 'טוב'" וכי הם כפופים למנהיג 'דגל', ראש הישיבה. הצעד האחרון, לדעת רבים, עלול להזיק להם אסטרטגית, בהמשך הדרך.

מי שמיהרו לברך את התנועה החדשה הקורמת עור וגידים הם קבוצת החרדים בליכוד. "בשנים האחרונות הולכת וגדלה ההכרה הציבורית בכך שהמפלגות החרדיות כלל אינן מייצגות את הגוונים השונים בחברה החרדית וכי יש מקום וצורך במסגרות פוליטיות נוספות. אנו שמחים מאוד לראות קבוצה נוספת של חרדים עובדים, בהם משה מורגנשטרן, יהודה גליקמן ובני גרנות שהחליטה סופית לפרוש מדגל התורה - ומזמינים גם אותם להצטרף אלינו, בתנועת הליכוד הדמוקרטית".

ולא בטוח שהחרדים העובדים ב'דגל' מתגאים בברכה הנ"ל...

בבחירות האחרונות זכתה 'דגל התורה' בשבעה מנדטים למועצת העיר. עם מינויו של ח"כ יעקב אשר לח"כ נוצר הצורך למלא את החלל בנציג חדש, ולכאורה הצנחתו של יו"ר הוועדה המוניציפאלית של 'דגל', מנחם שפירא, תהווה החלפה הגונה, כאשר את המקום הראשון יאייש ראש העיר הנוכחי אברהם רובינשטיין.

אלא שברקע קיימים לחצים רבים שלא להחליף את חברי הרשימה הקיימת, וכפי שכבר הצגנו בעבר ב'בחדרי' כמה רבנים אף פנו להנהלת 'דגל' בנושא. אי החלפת הרשימה כוללת את אי הכנסתו של נציג החרדים העובדים מורגנשטרן לרשימה, ואולי זה מה שמהווה את אחד מהגורמים לפיצוץ המו"מ בין הצדדים.

לדברי נציג החרדים העובדים, לפני הבחירות לכנסת הובטח להם שילוב מלא בתנועה ובמוסדותיה, כולל ברשימות המקומיות בערים השונות. לדעתם כ-3500 משפחות בבני ברק עתידות לתמוך במפלגת המדף שלהם, כך שנציג בוודאי ובוודאי שמגיע להם.

לתמוך במפלגת המדף, נגד דעתו של הגראי"ל? - שאלתי אותם, כשאני תוהה האם 3500 משפחות יתנו ידם לצעד שכזה. תשובתם, כאמור, נרוץ רק אם יתיר לנו זאת הגראי"ל.
חרדים עובדים דגל התורה פילוג טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד