כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מדוע הגיע ראש ממשלת צרפת לבית כנסת ביום כיפור?

כך הגיב ראש ממשלת צרפת על הרס בבית ספר יהודי במרסיי: ביקש באופן חריג להשתתף בתפילת יום כיפור בבית כנסת • הכריז: "נעניש בחומרה כל גילוי אנטישמי"

אילוסטרציה.
אילוסטרציה.



בעקבות ההרס בבית הספר היהודי של חב"ד בעיר מרסיי שבצרפת, שהתבצע בערב יום הכיפור - ראש הממשלה במדינה הגיע להשתתף בתפילת יום כיפור בבית כנסת בפריז והכריז: "נמשיך להעניש במלוא החומרה על כל הגילויים האנטישמיים, הגזעניים ושנאת הזרים".

הקהילה היהודית במרסיי נדהמה בערב יום כיפור לגלות שאלמונים חדרו לבית ספר "בית חיה מושקא" וזרעו הרס בכל חלקי הבנין. צוות בית הספר והתלמידים הגיעו ביום חמישי לבית הספר וגילו הרס וחורבן. הפורעים עברו מכתה לכיתה, ניפצו שמשות, הרסו שולחנות וציוד, קרעו סידורים וספרים בעברית והשחיתו כל מה שנקרה בדרכם.

צוות בית הספר החליט לשלוח את הילדים לביתם. המשטרה שהוזעקה למקום עמלה במשך שעה ארוכה לבדוק את המבנה ולגבות עדויות. ההערכה היא כי במעשה מעורבים מספר אנשים וכי על פי מידת הנזק במקום, האירוע התמשך במשך שעות רבות.

על פי המשוער, המפגעים הגיעו בסביבות השעה 7 בערב, שכן עד השעה הזאת עוד שהו במקום אנשי שירות. הורי הילדים ששמעו על המקרה מיהרו להגיע לבית הספר. יצויין כי בשל בעיות תקציביות לא מותקנות במקום מצלמות אבטחה כמו ואין מאבטח בבבית הספר, כמו בבתי ספר יהודיים אחרים.

עיתון 'מעריב' מדווח היום (א) כי ראש ממשלת צרפת, ז'אק מארק אירו, יצר תקדים כאשר הודיע בערב יום כיפור לרב משה סבג, רב בית הכנסת המרכזי ברחוב ויקטואר בפריז, על רצונו להשתתף בתפילת יום כיפור .

זו הפעם הראשונה, כך לפי הדיווח, שראש ממשלת צרפת משתתף בתפילת יום כיפור. אירו אמר בדבריו כי צרפת "לא תשלים עם כל פגיעה בחופש הפולחן ותמשיך להעניש במלוא החומרה על כל הגילויים האנטישמיים, הגזעניים ושנאת הזרים".
צרפת הרס בית ספר חבד מרסיי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד