י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לא מערבבים עם אלעד • ש"ס תמשיך לתמוך ברובינשטיין

למרות מלחמות האשכנזים-ספרדים באלעד, השלום ממשיך להישמר בביתר עילית • דרעי זימן את רובינשטיין והודיע לו: נמשיך לתמוך בך • ולמה באמת ש"ס לא נוקמת?

מאיר רובינשטיין על רקע ביתר עילית
מאיר רובינשטיין על רקע ביתר עילית



כבר לפני שבועות ארוכים הביע יו"ר ש"ס אריה דרעי את תמיכתו במועמדותו של מאיר רובינשטיין לראשות העיר ביתר עילית.

למרבה ההפתעה, הבוקר (א) הוזמן רובינשטיין להר חוצבים, אל לשכתו של דרעי, כשהוא יוצא משם עם הבעת תמיכה מחודשת.

על מה ולמה נזקק לכך? ובכן, מתברר כי התמיכה הדגלאית במועמדותו של ישראל פרוש לראשות עיריית אלעד היא חלק מדיל חובק ערים בארץ. בין היתר, הוא כולל פיצוי לדגל בביתר, בדמות קבלת תפקיד מ"מ ראש העיר לטובת יו"ר דגל התורה הנבחר יצחק רביץ, פלוס תפקיד יו"ר הוועדה לתכנון ובניה עבור היו"ר היוצא של דגל התורה יוסי שטרית, לו הובטח התפקיד, שאינו נושא שכרו בצידו, בליווי לשכה ומזכירה.

הצרות החלו כשבש"ס גילו את קיומן של הבטחות אלו, שמשמעותן לקיחת תפקיד מ"מ מהאיש שלהם, שרעבי, יו"ר ש"ס בביתר עילית בקדנציה הקודמת, וכן תפקיד התכנון והבניה אותו ביצע. הצרות הללו נוספו לכעסה של ש"ס על עצם הדיל האלעדי לפיו שלומי אמונים מריצה מועמד ומנסה לכבוש 'להם' את העיר, שהיא ברובה ספרדית.

רגש הנקמה הביא לגל של שמועות, שגובה בטלפונים שעשו את דרכם מירושלים לביתר עילית וחזרה. מטרת הגישושים הייתה לבדוק אופציה של נקמה הולמת – הרצת מועמד ש"סי לראשות העיר, במקומו של רובינשטיין.

שתי בעיות עמדו בדרכה של ש"ס בדרך להשגת היעד המיוחל: האחת, עדיין אין לה יו"ר, לאחר פרישתו של היו"ר הקודם שרעבי, ולך תבנה מהלכים כשאין לך אפילו יו"ר רציני, מוכר ופעלתן שכבר הוכיח את עצמו. השנייה, חוסר שיתוף הפעולה הבולט של 'דגל התורה', בראשות ההנהגה שבחזון איש 5, עם מהלך שכזה. בהיעדר תמיכה ליטאית, אין שום מצב לפיו מועמד ש"סי לוקחת את הבחירות בביתר עילית.

רובינשטיין, מצידו, שב ומבטיח שלא לפגוע בעמדות הכוח של ש"ס בעיר, וביניהם ראשות המועצה הדתית הנתונה כיום בידיו של נח צדוק, פעיל ש"סי מוכר ובעל שם בעיר, ראשות החברה הכלכלית הנתונה בידיו של דוד סודרי, וכן סגן בשכר. סגן זה לא מ"מ, יאמרו בש"ס, ובכל זאת, אם תתווסף לכך ראשות וועדה משפיעה כמו שפ"ע או רווחה בהחלט מדובר בהצעה מכובדת.

השיחה בין דרעי לרובינשטיין הסתיימה באווירה ידידותית לגמרי, ולא נראה שיירשם סדק בתמיכה של ש"ס במועמדותו של ראש העיר המכהן. פיצוי, יינתן מן הסתם גם יינתן, ובא לביתר השקט המיוחל, כך נראה.
ביתר עילית שס אלעד רובינשטיין תמיכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד