כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
70 שנים להסכמי השילומים

גרמניה תעביר 200 מיליון שקל סיוע ל-14 אלף ניצולי שואה

ישראל וגרמניה סיכמו על הרחבת הסיוע לניצולי שואה סיעודיים בסכום של כ-200 מיליון שקלים בשנה שיסייעו לכ-14,000 ניצולי שואה סיעודיים שמעתה יקבלו סיוע מגרמניה

גרמניה תעביר 200 מיליון שקל סיוע ל-14 אלף ניצולי שואה
מספר על זרועו של ניצול שואה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ממשלות ישראל וגרמניה מודיעות הבוקר (חמישי) על סיכום לתוספת של כ-200 מיליון שקלים נוספים בשנה לניצולי השואה הסיעודיים. על פי הדיווח בכאן חדשות, הסיכום מגיע לאחר משא ומתן בין המשרד לשיוויון חברתי, משרד החוץ, ועידת התביעות ומשרד האוצר הגרמני, ובזכותו כ-14,000 ניצולי שואה סיעודיים נוספים יזכו לתוספת של כ-1,200 שקלים בחודש.

עד כה שולמו קצבאות למספר מוגבל של ניצולי שואה סיעודיים, שהוגדרו כחולים הסיעודיים הקשים ביותר. ההסכם הנוכחי מרחיב את התשלום לאלפים נוספים. עוד סוכם בין השרים משתי המדינות על העמקת הקשר המקצועי וקידומה של תוכנית על אסטרטגית להנצחת השואה ברחבי העולם, זאת על רקע הנסיגה שחלה ביחס לידע בנושא השואה באירופה ועל רקע סקרים שפורסמו לאחרונה המציגים כי כל גרמני שלישי מחזיק בדעות שליליות כלפי ישראל.

השרה לשוויון חברתי מירב כהן אמרה על ההסכם: "אנחנו עובדים מסביב לשעון במטרה לעבות את התקציבים שמועברים לשורדים והשורדות בישראל. במקביל אנחנו כל הזמן פועלים על מנת לשפר את השירותים שניתנים להם בדגש על הבאת השירותים עד לביתם של השורדים. בעיניי זה ממש מציל חיים".

גרמניה ניצולי שואה תכנית סיוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד