כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
שעות לסגירת הרשימות

המצב הפוליטי תקוע: הסוקר מעריך - זה מה שיביא 61 לגוש נתניהו

פרופ' קמיל פוקס, ממכון המחקר 'דיאלוג' והסוקר המרכזי של 'חדשות 13', התראיין ברדיו 103FM וטען כי המצב הפוליטי כמו שנראה עכשיו הולך שוב לכיוון התיקו והדבר היחיד שיכול לשנות את המצב הוא אחוז ההצבעה וירידה של אחת המפלגות מתחת לאחוז החסימה 

המצב הפוליטי תקוע: הסוקר מעריך - זה מה שיביא 61 לגוש נתניהו
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שפרופ' קמיל פוקס פרסם אמש (רביעי) סקר ב'חדשות 13', כאשר על פי הנתונים, גוש נתניהו מגיע ל־59 מנדטים וגוש לפיד ל־56 מנדטים. הבוקר ב־103fm דן הפרופ' עם המגישים ניסים משעל וגיא פלג בהשלכות הסקר ועל המערכת הבחירות הנוכחית.

"ממשיכים עם התיקו לפחות בשלב זה", הדגיש פרופ' פוקס בפתח השיחה. "יש לנו עוד את סגירת הרשימות מחר. אני לא חושב שתהיינה עוד הפתעות שם. שמענו הבוקר שהרשימה המשותפת הולכת כמשותפת במגזר הערבי, זאת הייתה יכולה להיות נקודה שהייתה יכולה להפוך את התוצאות. אבל צריך לזכור שאנחנו מסתכלים על אלה שעונים לנו לסקר ולא אלה שהולכים לבחירות. אלה שהולכים לבחירות, שיעור ההצבעה הוא אשר יקבע".

 

עוד שיתף כי "במגזר הערבי הבדיקה שלנו, שיעור ההצבעה הוא בערך 39 אחוזים, ירידה משמעותית מהבחירות האחרונות. זה מעמיד כנראה את רע"ם אולי בסכנה להיות מתחת לאחוז החסימה. אם זה יקרה אין כבר תיקו. אם נניח מפלגה מסויימת כמו רע"ם לא עוברת את אחוז החסימה חלוקת המנדטים האחרים היא כזו שיהיה לנתניהו יותר מ־61".

לאור תוצאות הסקר, תהו צמד המגישים האם ישנה מפלגה שנמצאת במגמה מסוכנת לקראת הבחירות. פוקס הודה שכן: "כן. בכל הסקרים הקודמים שלי מרצ קיבלה 4 מנדטים והייתה קרובה לאחוז החסימה, עכשיו היא הייתה ממש בין 5־4, קרובה יותר לחמישה מנדטים, ולכן הפעם, בגלל שאנחנו מעגלים, זה חמישה מנדטים".

"אין כאן שוליים רחבים, הכול פה בין ארבעה לחמישה או סביב החמישה, זה יכול להיות נזיל", טען פלג בתגובה, ואילו פוקס הסביר: "לא רק במפלגת העבודה, אלא במיוחד מרצ. אני חושב שהשוליים שלה, לפחות על פי הסקרים הקודמים, פחות רחבים".

בהמשך השיחה, כאשר ציינו צמד המגישים כי לכאורה הרשימה המשותפת יכולה להכתיר את יאיר לפיד לראש הממשלה הבא, הבהיר פרופ' פוקס: "זה היה נכון גם בבחירות האלה, במצב שהיה בכנסת הקודמת, כאשר הממשלה נפלה, אם המשותפת הייתה נניח תומכת בממשלה אז כנראה שהממשלה לא הייתה נופלת. המשותפת צריכה להחליט איפה היא נמצאת אבל נראה שלפחות על פי מה שהיה כתוב בעיתונים, כנראה שההסכם שישנו בתוך הרשימה המשותפת הוא כזה שהם לא יתמכו בממשלה".

 

קמיל פוקס בחירות לכנסת ה-25 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד