כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
עוזבים את המזומן

מכורים לנייד: זינוק בהוצאות באמצעות ארנקים דיגיטליים

על פי נתוני שב"א, ההוצאות בארנקים דיגיטליים בחודשים יולי ואוגוסט הסתכמו בסך של 3.2 מיליארד שקל, לעומת 598 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד | בחודש אוגוסט נרשמה עלייה של 13.8% בהיקף ההוצאות בארנקים דיגיטליים לעומת חודש יולי

מכורים לנייד: זינוק בהוצאות באמצעות ארנקים דיגיטליים
ארנק דיגיטלי צילום: Pixabay

נתוני חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), המנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי בישראל, מצביעים על זינוק בהוצאות של הישראלים בחודשי הקיץ באמצעות ארנקים דיגיטליים. מדובר בזינוק של פי 5.5 לעומת יולי-אוגוסט בשנה שעברה.

ע"פ הנתונים שפורסמו היום (חמישי), היקף ההוצאות בארנקים דיגיטליים ביולי-אוגוסט הגיע לסכום כולל של 3.25 מיליארד ₪ לעומת סכום של 598.4 מיליון ₪ בלבד בתקופה המקבילה בשנת 2021.

ההוצאות בארנקים דיגיטליים צמחו באוגוסט ב-13.8% לסכום כולל של 1.731 מיליארד ₪.

עוד עולה מנתוני שב"א כי בחודש אוגוסט נמשכו גם מגמות הגידול והשימוש של הציבור הישראלי בעסקאות חכמות. סך ההוצאות בעסקאות באמצעות מערכת ה-EMV הגיעו ל-89.3% מההוצאות בכרטיסי אשראי והסתכמו ב-34.819 מיליארד שקל מתוך סך הוצאות של 38.978 מיליארד שקל. 51.1% מההוצאות הפיזיות בכרטיסי אשראי התבצעו באמצעות עסקאות חכמות (עסקאות קונטקטלס ועסקאות בארנקים דיגיטליים) שסכום ההוצאה בהן עמד באוגוסט על 8.776 מיליארד שקל. כמו כן, נתח ההוצאות בארנקים דיגיטליים בעסקאות פיזיות (רכישות בבתי העסק עצמם) עמד בחודש אוגוסט על שיעור של 10.5%. במהלך יולי עמדו ההוצאות בעסקאות פיזיות על סכום של 17.206 מיליארד שקל.

טלי הולנברג, סמנכ״לית פיתוח עסקי, שיווק ומכירות בשב״א, מסרה: ״"החדירה של מערכת ה-EMV למשק הישראלי ממשיכה להתרחב ומאפשרת להכניס עולם שלם ומגוון של תשלומים מתקדמים וטכנולוגיה חדישה המאפשרים נוחות וגמישות מרבית בביצוע עסקאות הן לבתי העסק והן לצרכנים".

 

 

כלכלה צרכנים ארנק דיגיטלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד