כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
דאגה בקהילה היהודית

עלייה חדה בתקריות אנטישמיות של הימין הקיצוני

עלייה חדה בתקריות אנטישמיות בפלורידה בשנה שעברה, כך על פי דו"ח חדש של הליגה נגד השמצה. יותר מ-400 מקרים של תעמולה של עליונות לבנה שאירעו בין ינואר 2020 לאוגוסט 2022

בית כנסת בפלורידה: אילוסטרציה
בית כנסת בפלורידה: אילוסטרציה צילום: גוגל מפות

בדו"ח חדש של הליגה נגד השמצה, ארגון שבסיסו בניו יורק שעוקב אחר תקריות אנטישמיות ופעילות קיצונית אחרת ברחבי העולם, דווח כי פלורידה ראתה עלייה של 50% בתקריות אנטישמיות ב-2021 בהשוואה לשנה שקדמה לה. עוד עולה מהדו"ח כי פלורידה היא בעלת התקריות האנטישמיות השלישית בגודלה בארה"ב, מאחורי ניו יורק וקליפורניה בלבד.

בשנת 2021 נרשמה עלייה של 34% בתקריות אנטישמיות ברחבי המדינה. ה-ADL מצא כי פלורידה היא ביתם של רשת של בעלי עליונות לבנה וקבוצות אנטישמיות האחראיות לארגון עצרות רבות ולהפצת תעמולה מלאת שנאה. בסך הכול, המרכז לקיצוניות של ה-ADL מצא יותר מ-400 מקרים של תעמולה של עליונות לבנה שהופצה בין ינואר 2020 לאוגוסט 2022.

הדו"ח מציין גם כי פלורידה היא ביתם של רוב האנשים המואשמים בקשר למהומות הקפיטול ב-6 בינואר 2021 אחרי הבחירות בארה"ב, כולל של מספר ארגוני ימין קיצוני. הדוח ממלא חלל שהותירה הרשויות במדינה של פלורידה, שדילגו על פשעי שנאה, כך לפי מומחים. בשנה שעברה, למשל, אמר מפקד משטרת מיאמי דאז, ארט אסבדו, ל-Miami Herald שהוא הורה לבדוק מדוע המחלקה דיווחה בטעות על פשעי שנאה, כפשעים רגילים כחלק מאיסוף השנתי שעושה הבולשת הפדרלית לגבי נתוני פשעי שנאה.

"פלורידה לא סופרת פשעי שנאה כבר זמן רב", אמר בריאן לוין, פרופסור למשפט פלילי באוניברסיטת קליפורניה סטייט בסן ברנרדינו ומנהל המרכז לחקר שנאה וקיצוניות של האוניברסיטה. "אין מדינה בארה"ב שיש לה תגובה גרועה כזו". לוין אמר כי הניתוח של המרכז שלו לסטטיסטיקות הפשע בשנים 2022 ו-2021 הראה גם עלייה חדה בפשעי שנאה אנטישמיים.

הדו"ח של ADL מדגיש קבוצות אנטישמיות לאומיות בעלות נוכחות בפלורידה שאורגנו אירועים במדינה, כמו גם קבוצות כמו התנועה הלאומית-סוציאליסטית, קבוצה פרו-היטלר בגלוי, המונהגת על ידי גבר מפלורידה, ברט קולוצ'י מקיסימי.

בעצרת בינואר 2022 באורלנדו ליד הקמפוס של אוניברסיטת מרכז פלורידה, שלושה מפגינים, כולל קולוצ'י, הואשמו בתקיפה לאחר שתקפו לסטודנט יהודי וגנבו את הטלפון שבו השתמש כדי לתעד אותם. שלושת הגברים אמורים לעמוד למשפט בסוף אוקטובר.

פלורידה יהודים פלורידה אנטישמיות בארה"ב ADL

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד