כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הפוליטיקה מאחורי הטקס

נציגים מסוריה, ונצואלה ואפגניסטן לא הוזמנו להלוויית המלכה

500 מכובדים וראשי מדינות צפויים להשתתף באירוע ההיסטורי של יום שני, רוב המדינות ברחבי העולם הוזמנו לשלוח את ראש המדינה שלהן, אבל נוכחותם של דמויות שנויות במחלוקת כבר עוררה שמועות על הפגנות. שש מדינות לא הוזמנו, שלוש מדינות יכולות לשלוח רק שגריר

נציגים מסוריה, ונצואלה ואפגניסטן לא הוזמנו להלוויית המלכה
הלווית המלכה אליזבת צילום: The Royal family

הזמנות להלוויה הממלכתית של המלכה אליזבת השנייה שהלכה לעולמה ביום חמישי האחרון לא נשלחו לסוריה, ונצואלה או אפגניסטן שבשליטת הטליבאן. רוב המדינות ברחבי העולם הוזמנו לשלוח את ראש המדינה שלהן, אך מנהיג סוריה בשאר אל-אסד, ניקולאס מדורו מוונצואלה ונציגים מהטליבאן נותרו כולם מחוץ לרשימת האורחים.

שלוש המדינות הללו מצטרפות לרוסיה, בלארוס ומיאנמר ברשימת המדינות שלא התבקשו לשלוח נציג, צפון קוריאה וניקרגואה הוזמנו רק ברמת שגרירות, והצטרפו לאיראן בקטגוריה זו. כך מדווח ה'דיילי מייל'. הזמנות נשלחות לרוב המדינות עמן יש לבריטניה קשרים דיפלומטיים. לבריטניה אין יחסים דיפלומטיים עם סוריה או ונצואלה, בעוד שהמצב הפוליטי באפגניסטן מאז עליית הטליבאן לשלטון לפני שנה אומר שאף נציג לא הוזמן מקאבול.

נוכחותם של נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו ושל טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בלונדון עלולה לעורר מחאות שיתרבו אם יוזמנו לבריטניה, גם יורש העצר מוחמד בן סלמאן אל סעוד והשיח' מוחמד בן ראשיד אל מקטום מדובאי, לא באים בטוב להרבה אנשים, עקב הפרות זכויות אדם.

בעוד שרוב המדינות יכולות לשלוח את המנהיג או הנציג שלהן בתוספת אורח, מדינות שחלק מחבר העמים הבריטי, שהמלכה הייתה למעשה ראש המדינה, זוכות לייצוג נוסף. הן יכולות לשלוח ראש ממשלה פלוס אורח, מושלים כלליים פלוס אורח ואת הנציב העליון. הם רשאים להביא גם 10 אזרחים רגילים - ראש ממשלת אוסטרליה, אנתוני אלבניה, כבר אמר שנציגי ארצו הוזמנו על ידי ארמון בקינגהאם על "תרומותיהם יוצאות הדופן לקהילותיהם".

מלכת אנגליה המלכה אליזבת המלך צארלס טאליבן איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד