כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

איך מפנים קן יונים מבלי לפגוע בגוזלים?

קל מאוד לזהות יונים שבונות קן. באזור שבו הן בונות את הקן אתם תתחילו לראות אוסף של זרדים ומקלות שהן אספו לצורך הבנייה

איך מפנים קן יונים מבלי לפגוע בגוזלים?
קן יונים צילום: freepik

הסיבה שיש לרוב האנשים יונים באדן החלון, מסתור הכביסה או אזורים שונים אחרים במעטפת הבית, טמונה בעובדה כי הן מחפשות מקום נוח ליצור בו קן ולהטיל ביצים. אם לא ביצעתם הרחקת יונים בזמן, יכול להיות שהיונים יתחילו ליצור את הקן שלהן בעונת הקינון. איך תזהו כי הן בונות קן? מה עושים כאשר מגלים קן עם ביצים או גוזלים? איך מפנים את הקן מבלי לפגוע בביצים או הגוזלים? ומה עושים כאשר מוצאים קן עם גוזלים מתים? על כל השאלות האלו נענה כעת.

איך תזהו כי היונים הפוקדות את החלון שלכם בונות כעת קן?

קל מאוד לזהות יונים שבונות קן. באזור שבו הן בונות את הקן אתם תתחילו לראות אוסף של זרדים ומקלות שהן אספו לצורך הבנייה. אם זיהיתם דבר כזה, אל תחכו לראות קן שלם. זה בדיוק הזמן למצוא את המיקום שבו הוא מתחיל להיבנות ולהסיר אותו, לפני שיהיו בו ביצים או גוזלים. אם לא מצאתם התחלה של קן, קראו למרחיק יונים שיבדוק זאת ויבצע את הסרת שאריות הקן עבורכם.

מה עושים כאשר זיהיתם קן ויש בו ביצים או גוזלים חיים?

אם זיהיתם קן יונים עם ביצים או גוזלים חיים, אתם זקוקים לשירות פינוי קן יונים. על פניו ביצים וגוזלים נשמעים כמשהו מאוד חמוד ואם אתם אנשים שאוהבים חיות, אז יכול להיות שתחשבו שזה לא כזה נורא שיהיה לכם קן עם גוזלים או ביצים בחלון או במסתור הכביסה. בעניין זה חשוב לדעת שהיונים המקננות מביאות איתן מחלות וטפילים והן אינן בריאות לאדם. לגדל את הביצים או הגוזלים אצלכם בחלון זה לא רעיון טוב. ניתן לבצע פינוי קן יונים עם גוזלים או בצים בצורה כזו  שלא תפגע בהם.

איך מפנים את הקן והגוזלים ללא פגיעה בהם?

המטרה בפינוי של קן יונים הוא להעביר את הקן יחד עם היונה שמקננת בו. מדביר מוסמך ילכוד את היונה בטכניקות לכידה שלא פוגעות בה ויפנה את הקן למקום שבו הוא ישחרר את היונה, כך שהיא תוכל להמשיך לטפל בגוזלים שלה.  

מה עושים לאחר פינוי הקן?

בין אם מדובר בפינוי קן עם גוזלים חיים או גוזלים מתים, המקום וודאי כולל המון חיידקים, טפילים ולפעמים תולעים שאנו רוצים לנקות מהמקום. פינוי קן יונים כולל חיטוי מקצועי, הוא הדבר הנכון לעשות. לאחר פינוי הקן יבצע המרחיק הדברה וחיטוי עם חומרי ניקוי איכותיים. הוא בצע זאת כאשר הוא לובש ביגוד מיגון ששומר עליו. אין לבצע את החיטוי בעצמכם, זה עשוי להזיק לכם. כיני יונים שנדבקות לגוף יוצרות גרד לא נעים שקשה להיפטר ממנו. כמו כן, החיידקים והטפילים עשויים להעביר לכם מחלות לא רצויות.

המאמר באדיבות חברת סטופ יונים

הרחקת יונים יונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד