י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לבנון במשבר

באיומי אקדח צעצוע: צעירה לקחה את כספה מהבנק בביירות

סאלי חאפיז, בת 28 מביירות, אמרה כי הצליחה לשחרר כ-13,000 דולר מכספי משפחתה לטובת טיפול בסרטן של אחותה שעולה לטענת כ-50,000 דולר. לאחר הפשיטה על הבנק היא אמרה 'לא באתי להרוג אף אחד או להצית שריפה', אלא 'לתבוע את זכויותיי'

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

אישה לבנונית בת 28 החזיקה אמש (רביעי) בני ערובה בסניף בנק בביירות עם אקדח צעצוע ויצאה עם אלפי דולרים מכספה כדי לשלם עבור הטיפול בסרטן של אחותה. סאלי חאפיז, אמרה כי הצליחה לשחרר כ-13,000 דולר מ-20,000 הדולרים שלדבריה הפקידה משפחתה. טיפול בסרטן לאחותה עולה 50,000 דולר, לדבריה.

בסרטון מהבנק היא נראה מדברת עם עובדי הבנק בדלפק הקבלה, ולפתע מוציאה אקדח צעצוע וגורמת לצרחות ולבהלה בקרב האנשים במקום. חאפיז עשתה שידור חי של הפשיטה שלה על סניף בביירות בו ניתן היה לשמוע אותה צועקת על עובדים לשחרר סכום כסף בזמן שהכניסות לבנק נסגרו על ידי קרובים שלה.

"אני סאלי חפיז, באתי היום לקחת את הפיקדונות של אחותי הגוססת בבית החולים", אמרה בסרטון. 'לא באתי להרוג אף אחד או להצית שריפה באתי לתבוע את זכויותיי'. לדבריה, היא ביקרה שוב ושוב בבנק כדי לבקש את כספה ונאמר לה שהיא יכולה לקבל רק 200 דולר לחודש בלירות לבנוניות.

פיקדונות הבנקים הוקפאו במשך שלוש שנים על ידי הממשלה לאחר הקריסה הכלכלית של לבנון ב-2019, כאשר המפקידים בביירות החלו לקחת את העניינים לידיים.

היא איימה לירות במנהל אם לא תקבל את כספה. חאפיז סיפרה לתקשורת המקומית כי השתמשה באקדח הצעצוע של אחיינה. היא כבר מכרה רבים מחפציה האישיים ושקלה למכור את הכליה שלה כדי לממן את הטיפול בסרטן של אחותה בת ה-23.

"התחננתי בעבר למנהל הסניף על הכסף שלי, ואמרתי לו שאחותי גוססת, לא נשאר לי הרבה זמן", אמרה, "הגעתי לנקודה שבה לא היה לי מה להפסיד". היא ושותפיה הצליחו להימלט דרך חלון שבור בחלק האחורי של הבנק לפני שכוחות הביטחון הגיעו.

אחותה של האישה אמרה כי המשפחה לא הייתה בקשר עם חאפיז מאז השוד ולא הייתה מעורבת בתכנונו. חאפיז הפכה ברגע לגיבורה עממית ברשתות החברתיות בלבנון, שבה רבים נואשים לגשת לחסכונותיהם וזועמים על הבנקים שנתפסו כקרטל מושחת.

כלכלת לבנון התכווצה בכמעט 60% מאז 2019, כאשר הלירה הלבנונית ירדה ב-90% בערכה בשנים שלאחר מכן. רוב האוכלוסייה נמצאים בעוני כאשר כלכלת המדינה הים תיכונית הקטנטנה ממשיכה להסתחרר.

לבנון בנק רובה צעצוע אקדח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד