כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הסתה פלסטינית

פת"ח לקחו אחריות על הפיגועים, ומחקו את הפוסט

בסרטון שפרסמה פת"ח לאחר הרצח של סגן מפקד סיירת הנח"ל, רב-סרן בר פלח, נכתב: "גדודי אלאקצא-פלסטין מודיעה על הפעולות שלה באופן רשמי, ותנועת פת"ח נוטלת אחריות על פעולות הזרוע הצבאית שלה, והנהגת פת"ח מודיעה שהיא חזרה לשלב המאבק המזוין". כעבור זמן מה, הוסר הפוסט

פת"ח לקחו אחריות על הפיגועים, ומחקו את הפוסט
הלוויתו של רס"ן בר פלח הי"ד צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

פת"ח הודיעה שהיא חוזרת לפיגועים. בסרטון שפרסמה פת"ח נכתב: "גדודי אלאקצא-פלסטין מודיעה על הפעולות (צ.ל. הפיגועים) שלה באופן רשמי, ותנועת פת״ח נוטלת אחריות על פעולות הזרוע הצבאית שלה, והנהגת פת״ח מודיעה שהיא חזרה לשלב המאבק המזוין". הסרטון צורף לפוסט בדף הפייסבוק הרשמי של פת"ח, שבו לקחה תנועת פת"ח את האחריות לפיגוע שבו נהרג רס"ן בר פלח, הי"ד. כעבור זמן מה, הוסר הפוסט, אך מכון המחקר 'מבט לתקשורת פלסטינית' (PMW) הספיק להעתיק אותו ולהוריד את הסרטון.

בעקבות הפיגוע אמש שבו נהרג רס"ן בר פלח, וחוסלו שני מחבלים, הודיעה תנועת פת"ח, שבראשה עומד יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, כי היא "עברה לשלב חדש של עימות עם הכיבוש". בהודעה שפורסמה בעמוד הפייסבוק הרשמי של תנועת פת"ח נאמר: "ההודעה התפרסמה, תנועת פת"ח עברה לשלב חדש של עימות עם הכיבוש. השימוש בנשק להגנה עצמית הוא זכות המעוגנת בחוק ובהיסטוריה".

לפוסט המקורי צורף סרטון שבו מוצג, בין היתר, קטע מנאום שנשא בכיר פת"ח עבּאס זכּי, ובו אמר: "אנחנו כעת בשם פת"ח, בתהליך של המרצה, בתהליך של סיום שלב שבו הם [הישראלים] חשבו שהעניינים הסתיימו לטובתם. אבו מאזן הבטיח לעולם בשנה שעברה [בעצרת הכללית של האו"ם] שנותרה שנה אחת".

בזמן שזכי נואם, הוסיפה פת"ח בסרטון את הכיתוב: "גדודי אלאקצא-פלסטין מודיעים על הפעולות (כלומר, פיגועים) שלה באופן רשמי, ותנועת פת״ח נוטלת אחריות על פעולות הזרוע הצבאית שלה, והנהגת פת״ח מודיעה שהיא חזרה לשלב המאבק המזוין" בהמשך מתנגן סרטון המתעד את פיגוע הירי לעבר דחפור צבאי שבוצע ב-13/9 בבוקר ליד מחסום ג'למה. על המסך נכתב "תנועת פת"ח פוגעת בצבא הכיבוש, היום בבוקר".

כזכור סגן מפקד סיירת חטיבת הנח"ל, רס"ן בר פלח (30) מנתניה, נהרג בלילה בין שלישי לרביעי סמוך למעבר ג'אלמה שצפונית לג'נין. רס"ן פלח הספיק לירות בעצמו על המחבלים לפני שנפגע והתמוטט מפצעיו. הוא פיקד על חולייה שהסתערה על המחבלים לצד חוליה מקבילה שהסתערה עליהם בפיקוד מח"ט מנשה, אל"מ אריק מויאל.

מכון המחקר 'מבט לתקשורת פלסטינית' (PMW) מדווח כי בימים האחרונים מתרבים הדיווחים של הרש"פ ביחס למצבו הרפואי של המחבל נאצר אבו חמיד. אבו חמיד שפוט לשבעה מאסרי עולם בגין אחריותו לרצח אליהו כהן, בנימין וטליה כהנא, גד רג'ואן, יוסף הבי, אלי דהן וסלים ברקת בפיגועים שונים שהתרחשו בראשיתו של מלחמת הטרור שבה פתחה הרש"פ בספטמבר 2000. נאצר אבו חמיד, משתייך ל"משפחת אצולה" ברש"פ בשל העובדה ששישה מבניה רצחו יהודים - אח אחד נהרג תוך כדי ניסיון מעצרו, וחמישה אחים, לרבות נאצר, מרצים מאסרי עולם. נאצר היה זה שהכריז, בפעם הראשונה, על הקמת גדודי חללי אל-אקצא.

לפני למעלה משנה אובחן אבו חמיד בסרטן סופני, והוא מטופל הן בבית החולים של שב"ס והן, על פי צורך, בבתי חולים אחרים. בימים אלה הוא מאושפז, ככל הנראה, בבית חולים אסף הרופא. למרות שגם בעבר הגזימה הרש"פ בתיאור מצבו הרפואי, הפעם נראה שהמחבל אכן נמצא במצב קשה. כאשר ימות אבו חמיד, תשתמש תנועת פת"ח והרש"פ במותו, כדי להסית לעוד טרור ולעוד פיגועים.

משכך, בטרם ימות, ובטרם תספיק פת"ח והרש"פ לנצל לרעה את מותו כדי להרבות בהסתה, מוצע להכין מענה סדור ובו, בין היתר, יפורטו כל המאמצים והמשאבים שהושקעו בטיפול ברוצח.

הסתה רשות פלסטינית הסתה לטרור טרור פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד