כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בדרך לעימות חרדי?

גפני לוקח חסות על הקהילה התימנית; נחתם מסמך התחייבויות

קבוצה בקרב קהילת התימנים שחשה כי אינה מקבלת מענה וייצוג במפלגת ש"ס, ניהלה מו"מ עם נציגי "דגל התורה" במטרה לקבל מענה מהמפלגה לצרכיהם בתמורה לתמיכה בבחירות. גפני חתם על מסמך והתחייב לקדם דרישותיהם. בש"ס לא אוהבים זאת וצפוי עימות לוהט

גפני לוקח חסות על הקהילה התימנית; נחתם מסמך התחייבויות
משה גפני צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרסום ראשון: בחודשים האחרונים התנהל בש"ס מאבק שקט של קבוצה קטנה מהקהילה התימנית שיחסיהם מול מפלגת ש"ס עלו על שרטון וביקשו לקבל ייצוג פוליטי ראוי ברשימה. חברי הקבוצה אף העלו טענות נגד ההתנהלות המפלגה ברשויות המוניציפליות; כעת בדגל מבקשים לקחת עליהם חסות לקראת הבחירות.

המאבק התנהל על ידי קבוצה מהקהילה התימנית שחבריה טענו להתעלמות של ש"ס מהקהילה. חברי הקבוצה נועדו גם עם נציגי מפלגת "דגל התורה" ולראשונה הם מבקשים לקחת חסות על הציבור בתמורה לגיוס קולות בקרב ציבור התימנית המאוכזבים.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע מסמך עליו חתם היום (חמישי) יושב ראש "דגל התורה" משה גפני בו הוא מתחייב לדאוג לאינטרסים של הציבור התימני, ברשויות המקומיות, במינויי רבנים ובצרכים למוסדות שלהם.

"דגל התורה רואה בציבור המכובד והיקר מעולי תימן כחלק אינטגרלי ממנה ומעולם התורה, רבני העדה ונציגיה זוכים לשיתוף פעולה מלא עם רבני דגל התורה ונציגיה ברשויות השונות ומי כמוך מכיר זאת בהיותך נציגה של דגל התורה שנים רבות, במסירות בכישרון וביכולת המהווה שם דבר להפליא", כתב גפני.

במכתב שהעביר גפני באמצעות נציג התימנים ב"דגל התורה" הוא מבקש לקחת חסות על הציבור התימני: "בכוונתנו להביא לכך שעדה מכובדת זו תקבל את מקומה בכותל המזרח של עולם התורה היהודי". במכתב מתחייב גפני לפעול בכנסת וברשויות המקומיות לציבור התימני.

גפני מתחייב בפני הציבור: "לקדם מינוי רבנים בני העדה המתאימים לתפקידם", וכן לפעול לאירועי תרבות עבור הקהילה התימנית, הקמת מוזיאון למורשת הנכבדה "ולסייע כחוק למוסדות אלו בתלמודי תורה בבתי הספר ובמוסדות חינוך ותרבות מול משרדי הממשלה והרשויות המקומיות ונושאים נוספים שיעלו בדיונים שנקיים במשותף במתווה המדובר", כתב גפני.

בש"ס רואים במכתב הזה התנגחות מצידו של גפני שפותח חזית ונלחם על קולות של ש"ס. הדבר צפוי ליצור עימות פומבי בין המפלגות החרדיות שכבר הפך לשגרה שבכל בחירות.

מכתב ההתחייבות של גפני

משה גפני ש"ס דגל התורה יהדות התורה תימנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד