כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
התפתחות רפואית

התור כבר נקבע: מרדכי בן השש יקבל אוזן חדשה

לפני שש שנים הוא נולד עם אוזן אחת בלבד • האוזן השנייה היתה חסרה • הרופאים אמרו להם שהוא יוכל לעבור ניתוח לא לפני גיל תשע, אולי אפילו רק בגיל 11 • התפתחות רפואית חדשה מאפשרת לבצע את הניתוח עוד לפני גיל שבע • עכשיו נשאר להם רק לגייס את הסכום הדרוש ולצאת לדרך

התור כבר נקבע: מרדכי בן השש יקבל אוזן חדשה
הילד מרדכי צילום: באדיבות המצלם

את השמחה של מרדכי אי אפשר לתאר. הילד בן השש עומד לקבל אוזן במתנה. ההורים מאושרים, המשפחה כולה מתרגשת, הם כבר קבעו תור בבית החולים האמריקאי, אצל גדול המומחים בעולם בתחום הזה. רק כדי לקבוע תור הם היו צריכים לשלם 5,000 דולרים טבין ותקילין.

לחצו כאן כדי לסייע בהשתלת אוזן עבור מרדכי בן השש>>

כשמרדכי נולד בלי אוזן, הם כבר ידעו שהוא יזדקק לניתוח השתלה בהמשך הדרך. הרופאים אמרו להם שזה יקרה רק כשהוא יהיה בן תשע, אולי אפילו בגיל 11. זה תלוי בקצב ההתפתחות של הילד. אם ישתילו לו אוזן קטנה מדי, הוא ימשיך לגדול, והאוזן תישאר קטנה...

אבל מאז התחוללו שינויים פורצי דרך במחקר, והיום יכולים הרופאים להשתיל את האוזן עוד לפני גיל שבע.

כשהם שמעו על כך, הם מיהרו לקבוע תור, והתברר להם שמדובר בניתוח שהעלות שלו עומדת על מאה אלף דולרים. בשקלים זה מגיע לכ-350 אלף שקל.

בקופת החולים אישרו להם תקציב של 120 אלף שקלים, עדיין חסרים להם 230 אלף שקלים. בנוסף הם צריכים להנפיק דרכונים להוציא ויזות, לרכוש כרטיסי טיסה, לממן את הנסיעות בתוך ארה"ב, לדאוג למקום שהייה ולמזון במשך הזמן שישהו שם עד לאחר סיום כל הביקורות והשחרור המלא מבית החולים, וכמובן להמשיך לשלם משכנתא בזמן הזה, כששני ההורים לא מגיעים לעבודתם כרגיל.

במשך השנים הם חסכו מעט, אבל זה לא מתחיל להגיע כדי להספיק לסכום הנדרש, ולכן המשפחה נאלצת לבקש עזרה.

"מרדכי ילד מתוק, חמוד, חינני, חכם מאוד, לא חסר כלום, רק אוזן אחת חסרה לו", מספר אביו. "בגלל זה הוא נאלץ ללכת עם מכשיר שמיעה בולט, זה לא נעים, אבל לשמחתנו הוא קצת קטן מכדי להתבייש ולחוות את ההרגשה של ילד חריג.

"כל הזמן חששנו מה יקרה כשהוא יגיע לגיל שבע, שמונה, כשיתחיל להרגיש חריג ושונה. זה עלול לשרוט אותו, לחרוץ חריצים בנפשו הרכה. זה נורא הפחיד אותנו ולכן אנחנו כל כך שמים ומתרגשים שהוא עומד לעבור את ההשתלה לפני שיגיע לגיל שבע. זה ממש נס משמים!".

אמו של מרדכי מצרפת, ומבקשת: "אנחנו לא האמנו שנזדקק לבוא ולבקש תרומות מאחרים", היא אומרת, "זה מצב מאוד לא נעים, אפילו מביך מאוד. אבל מה לא נעשה בשביל הבן שלנו? כל מה שצריך לעשות כדי שיהיה לו טוב, אני אעשה, גם אם זה אומר שאני צריכה לבקש תרומות כספיות מאנשים. זה ממש לא נעים לי, אבל להסתובב ברחוב עם אוזן אחת, זה הרבה יותר לא נעים לבן שלי!".

לחצו כאן כדי לסייע בהשתלת אוזן עבור מרדכי בן השש>>

קופת העיר אוזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד