כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"אחריות גדולה"

שר החוץ האמירתי ביקר ביד ושם: "למען הדורות הבאים"

לרגל שנתיים להסכמי אברהם ששינו את פני המזרח התיכון, עורכת משלחת הכוללת את שר החוץ האמירתי ושרים אמירתים נוספים ביקור בארץ בשעה זו. השר בן זאיד ביקר ביד ושם, ייפגש עם רה"מ וייקח חלק בקבלת פנים חגיגית שתיערך מחר בשגרירות האמירתית בתל אביב

שר החוץ האמירתי ביקר ביד ושם: "למען הדורות הבאים"
שר החוץ עבדאללה בן זאיד ביד ושם צילום: מירי שמעונוביץ/יד ושם

אמש (רביעי), נחתה משלחת בכירה בארץ, מטעמה של איחוד האמירויות. במשלחת לקחו חלק שרת התרבות האמירתית, שרת המדינה לשת"פ בינלאומי, שר החוץ האמירתי שייח' עבדאללה בן זאיד ושליחו של הנשיא דונלד טראמפ למזרח התיכון, אבי ברקוביץ'.

הדמות המשמעותית במשלחת זו היא השייח' בן זאיד, שמשמש כשר החוץ האמירתי. הוא בנו של מייסד איחוד האמירויות, שייח' זאיד בן סולטאן אאל נהיאן, ואחיו של נסיך הכתר שייח' מוחמד בן זאיד. ב-15 בספטמבר 2020, היום לפני שנתיים, היה עבדאללה בן זאיד בין החותמים על הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לבחריין ואיחוד האמירויות, על מדשאות הבית הלבן.

נחיתת המשלחת האמירתית הבכירה מגיעה על רקע היחסים הקרובים בין ישראל לאמירויות, אך עם זאת קיימת דאגה בקרב אנשי הממשל הישראלי מההתקרבות שחלה לאחרונה בין איחוד האמירויות לאיראן: שתי המדינות החליפו לאחרונה שגרירים וחידשו את נציגותיהן הדיפלומטיות כל אחת אצל חברתה. בפגישה שיערוך היום ראש הממשלה לפיד עם שייח' עבדאללה בן זאיד סוגייה זו תידון, ככל הנראה.

לפני שעות ספורות אירח נשיא המדינה הרצוג את השייח' בן זאיד בביתו. בן זאיד הגיש להרצוג מכתב מנסיך הכתר, וחתם בספר האורחים בבית הנשיא. השייח' אמר כי: "זהו רגע היסטורי. במובנים רבים אני חושב שמדובר במערכת יחסים שמעט אנשים חשבו שתהפוך לכל כך מוצלחת תוך שנתיים בלבד".

הנשיא הרצוג ציטט בפני שר החוץ האמירתי מדרש: "המדרש מלמד כי כשאברהם היה ילד, הוא שבר אל אלילי השקר בבית אביו. כמו אברהם אבינו, גם אנחנו שוברים כעת את אלילי השקר של ימינו בדמות קונספציות שקריות. אנו שוברים אמונות מיושנות שמנעו מאיתנו בעבר להתקדם קדימה".

לאחר פגישתו עם הנשיא נסע שר החוץ האמירתי למוזיאון יד ושם. הוא ביקר בתערוכת הצילום "הבזקי זיכרון", השתתף בטקס זיכרון באוהל יזכור, ביקר בלוויית יו"ר יד ושם דני דיין בהיכל השמות ולבסוף חתם בספר האורחים של יד ושם: "אני כאן היום להזכיר לעצמנו את הלקחים שההיסטוריה מלמדת אותנו ואת האחריות הגדולה שמוטלת עלינו לנהוג בסובלנות למען בניית הקהילה והחברה שלנו. עלינו לעשות צעד אמיץ לבניית גשר של שלום אמיתי למען הדורות הבאים".

יו"ר יד ושם דני דיין אמר בתום הביקור: "לביקור של שר בכיר ממדינה ערבית ביד ושם להעלאת זכרם של קורבנות השואה על סדר יומו יש משמעות מיוחדת. ביקור מעין זה מעביר מסר לעולם כי על תולדות השואה להגיע לכל אדם ללא הבדל דת, גזע או לאום, וכי על כל אחד מאיתנו מוטלת החובה לזכור לאן אנטישמיות ושנאה עלולות להוביל, אם הן אינן מטופלות מיידית ובנחישות".

מחר תתקיים בשגרירות איחוד האמירויות בתל אביב קבלת פנים חגיגית, אליה יגיעו נשיא המדינה הרצוג ושר החוץ האמירתי בן זאיד. ביקורו של בן זאיד הוא ביקורו הראשון של שר החוץ האמירתי בארץ, ואף ביקורו הראשון של בן משפחת המלוכה בישראל.

איחוד האמירויות יד ושם שר החוץ יצחק הרצוג דני דיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד