י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"חסינים מהקשית של ביבי"

סביבת סמוטריץ' מגיבה: "בלי 'נעם' - לא היה שריונים"

גורמים בסביבתו של יו"ר 'הציונות הדתית' משיבים לטענות על דחיקתו של פעיל הימין - ומסבירים כי זה נעשה בעקבות צירוף 'נעם' ודחיקת הנציגה לקהילה האתיופית בליכוד • במפלגה לא חוששים מהשריונים של נתניהו ויפנו למתלבטים, גם מהליכוד: "אולי הקשית תהיה הפוכה"

סביבת סמוטריץ' מגיבה: "בלי 'נעם' - לא היה שריונים"
בצלאל סמוטריץ צילום: אבשלום ששוני / פלאש90

47 ימים לבחירות: מפלגת 'הציונות הדתית' פתחה היום (חמישי) את הקמפיין לאחר שהגישה את הרשימה לוועדת הבחירות, ובמקביל היו"ר בצלאל סמוטריץ' מתמודד עם ביקורת בעקבות שריונים שהעביר.

הביקורת מושמעת בעקבות החלטתו אמש לשריין דמות ליברלית, יו"ר תנועת בני עקיבא העולמית אוהד טל, וקידום המתמודד בפריימריז משה סלומון, נציג הקהילה האתיופית, שהובילו לדחיקת פעיל הימין צבי סוכות. אמש דיווחנו כי אחת הטענות נגד סמוטריץ' היא שדחק את סוכות בגלל קרבתו לראש מועצת שומרון יוסי דגן.

אך גורמים בסביבתו של סמוטריץ' דוחים את הטענה: "אם נעם לא היו מגיעים, לא בטוח שסמוטריץ' היה משתמש בשריונים. בגלל שהם הגיעו - היה צריך למשוך לצד הליברלי, לכן השריון לאוהד טל", מסבירים הגורמים ל'בחדרי חרדים'.

יוסי דגן וצבי סוכות

לדבריהם, ההחלטה על קידום סלומון, שהגיע אחרי סוכות בפריימריז, היא בשל החלטת נתניהו על דחיקת השריון לנציגת הקהילה האתיופית למקום ה-37, שלא ריאלי: "בגלל שבמחנה הלאומי אין בכלל נציג לעדה, והנציגה היחידה היא פנינה תמנו שטה מ'המחנה הממלכתי', אז האפשרות היא מעבר מגוש לגוש של כמה מנדטים מהקהילה".

על העובדה שלא הביאו מועמד מבחוץ: "היינו יכולים להביא למשל את גדי יברקן, אבל אז כל הנבחרים היו נדחקים שניים אחורה במקום אחד. "ההצרחה" פנימה זה יותר טוב למתפקדים. מבינים את הפגיעה של צבי, אבל הוא לא מביא מצביעים שבצלאל או סטרוק לא מביאים".

היום כאמור, ב'ציונות הדתית' התחילו בקמפיין הבחירות, שנעשה בנפרד מהקמפיין של בן גביר, אך בתיאום, כשהיעד הוא שני קהלי יעד: מצביעי ימינה לשעבר כמובן שמתלבטים ביניהם לבין שקד, אך גם למתלבטים בינם לבין הליכוד, לאחר שבציונות הדתית זיהו שיש פלח לא קטן כזה.


בנימין נתניהו: פלאש 90/יונתן סינדל

השריונים של נתניהו כוללים שלושה מהמגזר הדתי לאומי - עידית סילמן, משה סעדה ועו"ד יוסי פוקס, בנוסף לעמיחי שיקלי שהיה ב'ימינה', מה שיוצר מעין חטיבה שתפנה לציונות הדתית. בסביבתו של סמוטריץ', כך הם טוענים, לא מודאגים מכך.

"התחרות עם נתניהו פחות מטרידה, רוצים שהגוש כולו יהיה 61 וכנראה אנחנו חסינים מהקשית של ביבי", הם אומרים ומתייחסים לקמפיין שיפנה למתלבטים: "ואולי הקשית תהיה הפוכה. בסוף אם נהיה יותר קטנים מגנץ נתניהו יכול להשאיר אותנו בחוץ ולקחת את גנץ", מסכמים בסביבתו.

צבי סוכות הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד