ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מדוע התנגד הח"כ החרדי לפיצול

עימות בכנסת: "יש לכם תרבות של שנורר, חיים על חשבון אחרים"

עימות סוער אחה"צ בוועדת הכנסת במהלך דיון בנוגע לבקשתו של ח"כ אביר קארה להתפצל מ'ימינה'. פינדרוס התנגד לפיצול כנקמה על הסירוב לסילמן - וקארה עלב במגזר החרדי: "יש לכם תרבות של שנור, חיים על חשבון אחרים" | תיעוד

עימות בכנסת: "יש לכם תרבות של שנורר, חיים על חשבון אחרים"
יצחק פינדרוס ואביר קארה צילום: ארי קלמן

ועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך אישרה הערב (חמישי) את בקשת ח"כ אביר קארה להתפצל מסיעת 'ימינה'.

כזכור, ביום י"ח באב תשפ"ב אישרה ועדת הכנסת את התפצלות סיעת 'ימינה' לשלוש סיעות. וביום 6 לספטמבר 2022 הוועדה אישרה את בקשת ח"כ נפתלי בנט למיזוג סיעתו סיעת "ביחד" עם סיעת 'ימינה'.

לאחר ההחלטה היום, בסיעת 'ימינה' חברים חברי הכנסת נפתלי בנט, ניר אורבך, יום טוב כלפון, ואורנה שטרקמן. סיעת ימינה מייצגת בכנסת את מפלגת צל"ש. סיעת "המחנה הממלכתי" מונה את חברי הכנסת מתן כהנא, ושירלי פינטו קדוש. ואילו בסיעת "חופש כלכלי" חבר ח"כ אביר קארה אשר ייצג את מפלגת "שחר כלכלי חדש".

יו"ר הוועדה ח"כ ניר אורבך אמר לח"כ קארה, "היה לי העונג לעבוד איתך, יש לך לב גדול". אורבך ציין כי אין להתפלגות השפעה על מימון מפלגות, וכי מפלגת ימינה תהיה זכאית להמשיך ולקבל שבע יחידות מימון. אולם ההתפלגות תפחית את המימון השוטף של סיעת ימינה לחודשיים ימים לטובת סיעת שחר כלכלי חדש. מאחר וסיעת שחר כלכלי חדש, הינה סיעת יחיד, הסיעה אינה זכאית למימון הוצאות סיעה.

ח"כ אביר קארה אמר, כי הבקשה שלו נועדה למנוע מהכרזה עליו כפורש מסיעתו גם בהיבט הציבורי.

ח"כ יצחק פינדרוס 'יהדות התורה' התנגד לבקשה מאחר והוועדה טרם קיבלה החלטה על בקשת ח"כ לשעבר עידית סילמן להתפצל מסיעת 'ימינה', מה שגרם לה להתפטר מהכנסת לפני ימים אחדים כדי שתוכל להתמודד ברשימת 'הליכוד' ואכן אמש הודיע יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו על שריונה במקום ה-16. פינדרוס בעצם נקם בקארה וחבריו שלא איפשרו לסילמן להתפצל גם כן ולשלוח אותה לדרכה הפוליטית כפי שדאגו לעצמם.

התנגדותו של פינדרוס גרמה לח"כ קארה לבקש התייעצות סיעתית על מנת לגייס חברי כנסת שיתמכו בבקשת ההתפלגות. לאחר שהוועדה אישרה את ההתפצלות, פינדרוס ביקש לקיים הצבעה חוזרת (רביזיה).

בין השניים התנהל קרב צעקות כאשר ח"כ פינדרוס הטיח בקארה ותהה: "לא מבין למה צריך לפצל רק בשביל עוד תקציב ל-45 יום כשאתה אפילו לא בכנסת אלא במשרד ראש הממשלה". קארה השיב לו ותקף את המגזר החרדי בבוז: "מה כואב לך? יש לכם תרבות של שנורר, חיים על חשבון אחרים".

כאמור, הוועדה אישרה היום את בקשת ח"כ אביר קארה להתפצל מסיעת סיעת ימינה ולעמוד בראשות סיעת שחר כלכלי חדש. ארבעה ח"כים תמכו במיזוג וח"כ אחד התנגד.

 

עימותים בכנסת שנוררים יצחק פינדרוס אביר קארה התפצלות עידית סילמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד