כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אלו הנימוקים

עתירה נגד השריון של עידית סילמן בליכוד

התנועה לאיכות השלטון עתרה לוועדת הבחירות בדרישה לפסול את שריונה של עידית סילמן ברשימת הליכוד לכנסת ה-25. לטענת התנועה מדובר ב"דריסה ברגל גסה של הוראות החוק"

עתירה נגד השריון של עידית סילמן בליכוד
נתניהו על משאית הביבי-בא צילום: תומר נויברג, פלאש 90

הערב (חמישי) סמוך להגשת רשימת הליכוד לכנסת, הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה לפסול את מועמדותה של עידית סילמן. לטענת התנועה, שריונה של סילמן מהווה הפרה מוצהרת וגורפת של הוראות סעיף 57א לחוק הבחירות לכנסת, האוסר על שריון חבר כנסת ממפלגה אחת למפלגה אחרת, שלא בתוך 90 יום מהבחירות.

התנועה לאיכות השלטון הציגה בעתירתה תשתית עובדתית רחבה המבססת את קיומה של ההבטחה האסורה שקיבלה סילמן לשריון במפלגת הליכוד. בין הראיות גם דברים שאמרה סילמן עצמה עוד בחודש יוני 2021: "יש לי הצעות בטוחות. יכולתי להיות שרת הבריאות, שריון בליכוד במשך עשר שנים, הרים וגבעות, וסירבתי. הדבר הכי קל היה לצאת מלכה, להיות שיקלי וללכת לליכוד. אבל אני לא שם, אלא כאן לטווח הארוך", וכן דברים שאמרו חברי כנסת מהליכוד המציינים את הסיכומים האסורים שנערכו עם סילמן, בהם דבריו של ח"כ יואב גלנט בחודש יולי 2022 (לאחר פרישתה של סילמן מימינה): "אנשים כמו שיקלי וסילמן... בהחלט צריך לעמוד בהסכמים שעשו איתם".

התנועה מזכירה כי מטרתו של סעיף 57א לחוק הבחירות היא למנוע פגיעה בעקרון האחריותיות של חברי הכנסת כלפי מצביעיהם ומפלגתם ופגיעה באמון הציבור ובנבחרי הציבור עצמם, והוא תולדה של ההד הציבורי שהוטח בנבחרי הציבור בעקבות "התרגיל המסריח" בשנת 1990.

הידי נגב, ראש מחלקת מדיניות וחקיקה בתנועה לאיכות השלטון: "סעיף 57א לחוק הבחירות אשר נועד להתמודד עם תופעת הכלנתריזם הבזויה, נחקק כחלק ממאגר דברי חקיקה אשר נועדו כולם למטרה אחת והיא – מניעת השימוש של חברי הכנסת בכוחם הפוליטי, על מנת לקבל טובות הנאה אישיות, תוך רמיסת חובת הנאמנות למפלגתם ולבוחרים. השיריון של סילמן במפלגת הליכוד הוא דריסה ברגל גסה של הוראות בחוק שמחייבת הטלת סנקציה מצידה של ועדת הבחירות המרכזית. מעשיהם הנלוזים של סילמן והליכוד מעידים כי לא אבד הקלח על המושג כלנטריזם, ואולי צריך לומר היום סילמניזם".

כזכור אמש הודיע יו"ר הליכוד בנימין נתניהו כי ח"כ לשעבר עידית סילמן תשוריין במקום ה-16 ברשימת הליכוד, אחרי עמיחי שיקלי שמוקם 14, לצד משה סעדה במקום ה-28 וצגה מלקו במקום ה-37.

התנועה לאיכות השלטון עידית סילמן מפלגת הליכוד שריון בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד