כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הזוועות מתגלות

קבר אחים עם כ-500 גופות התגלה בעיר אוזיום ששוחררה

קבר אחים עם כ-500 גופות התגלה בעיר שהאוקראינים שחררו, המראות מגלות מרחץ דמים שביצעו הרוסים. קצין בכיר התחייב כי כל הגופות יוקפאו ויבדקו משפטית. "חלקם נורו למוות, חלקם מתו בגלל ירי ארטילרי או מפיצוץ מוקשים, וחלקם מתו בגלל תקיפות אוויריות"

   קבר אחים עם כ-500 גופות התגלה בעיר אוזיום ששוחררה
קבר אחים באיזיום צילום: משרד ההגנה האוקראיני

הכוחות המזוינים של אוקראינה טוענים כי מצאו קבר אחים ענק ובו גופות של כ-500 בני אדם לאחר ששחררו את האזור מרוסיה.

העיר איזיום שבאזור חרקוב שוחררה לאחרונה חזרה לידי כוחות ההגנה האוקראינים. לאחר הממצא הנורא, קצין בכיר התחייב כי כל הגופות יוקפאו ויבדקו משפטית, כך מדווח ה'דיילי מירור'.

חוקר המשטרה הראשי סחי בולבינוב אמר ל"סקיי ניוז" כי כל הגופות שנמצאו באתר נקברו בנפרד. פקידים דיווחו גם על מספר אתרי קבורה אחרים שהתגלו.

חקירות רחבות היקף בוצעו על ידי הרשויות באוקראינה כולל שוטרים ותובעים, בעקבות מספר רב של דיווחים על פשעי מלחמה המתרחשים באזור חרקוב. אך בולבינוב אמר בהתייחס לאיזיום: "אני יכול לומר שיש את אחת הקבורות הגדולות ביותר בעיר משוחררת אחת, כ-440 גופות נקברו במקום אחד".

 כשנשאל אם יוכל לומר כיצד נהרגו הקורבנות, השיב: "אנחנו יודעים שחלקם נורו למוות, חלקם מתו בגלל ירי ארטילרי, או מפיצוץ מוקשים. חלקם מתו בגלל תקיפות אוויריות. כמו כן עדיין לא זוהו הרבה גופות. אז הסיבות למוות יתבררו במהלך החקירות".

בולבינוב תיאר כיצד גילוי האתר השפיע עליו. הוא אמר: "בשבילי זה היה מזעזע ומחריד במיוחד וזה פשע נגד האנושות. זה לא צריך להיות ככה בעולם מתורבת ב-2022. זה סיפור כל כך נורא ולא נעים מכל זווית. אני בטוח שהרוע בהחלט ייענש".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי קבר אחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד