כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אנטישמיות בקמפוס

עורכת מגזין פוטרה לאחר שכתבה "מוות לישראל"

אגודת הסטודנטים באוניברסיטת אדלייד באוסטרליה פיטרה עורך של מגזין הסטודנטים שלה בקמפוס לאחר שקרא "מוות לישראל" במאמר בחודש שעבר. הפיטורים היו "קשורים ספציפית להתנהלותה ולהתנהגותה מאז פרסום המאמר"

בית כנסת באוסטרליה: אילוסטרציה
בית כנסת באוסטרליה: אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

מגזין הסטודנטים בקמפוס, סיכם מאמר ב-4 באוגוסט במשפט "מוות לישראל". הכתבה באה בעקבות הלחימה בת שלושה ימים בחודש שעבר בין ישראל לארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. בלחימה נהרגו קרוב ל-50 אזרחים פלסטינים.

בהצהרה מטעם מועצת המנהלים של גוף הסטודנטים של אוניברסיטת אדלייד באוסטרליה, נאמר כי "ההתנהגות הציבורית האחרונה של חביבה ג'הורי נתפסה על ידי כל אדם הוגן, כמאיימת על רווחת הסטודנטים באוניברסיטה שלנו". היא פוטרה לאחר שקראה "למוות לישראל" במאמר בחודש שעבר.

בהצהרה מטעם האוניברסיטה נאמר שלא המאמר הוא שהביא לפיטוריה של העורכת, אלא הפיטורים היו "קשורים ספציפית להתנהלותה ולהתנהגותה מאז פרסום המאמר", נכתב. כך דווחה סוכנות הידיעות היהודית JTA.

"למרות הזדמנויות רבות להבהיר את עמדתה ולהפריך כל פרשנות שגויה, היא המשיכה להשתמש בשפה דומה בפורומים ציבוריים שניתן לפרש בבירור כתמיכה בפעולות שעלולות לאיים על רווחת הסטודנטים", נמסר ממועצת הסטודנטים. איגוד הסטודנטים היהודים באוסטרליה שיבח את ההחלטה. "לקריאה לאלימות ומוות ולא לשלום ולדיאלוג וביקורת בונה על ישראל, אין מקום בקמפוס האוניברסיטה", נכתב.

יהודים אוסטרליה אוסטרליה אנטישמיות אוניברסיטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד