כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
כוח המדינה נוצל לרעה

הסנטור מתריע: "ההתקפה על הישיבות - איום על כל הדתות"

סנאטור לא יהודי של מדינת ניו יורק לא חסך מילים בתיאור ההשפעות העלולות להיות הרות אסון בעקבות ההחלטה האחרונה של מחלקת החינוך על חובת לימודי ליב"ה בישיבות

הסנטור מתריע: "ההתקפה על הישיבות - איום על כל הדתות"
מייק מרטוצ'י (ראשון מימין) עם אישי ציבור חרדים צילום: פייסבוק

הסנאטור של מדינת ניו יורק, מייק מרטוצ'י הרפובליקני, הגן על הישיבות ותקף את החלטת המדינה להכריח ישיבות ללמד לימודי ליב"ה: "השפעות עלולות להיות הרות אסון של ההחלטה האחרונה של מחלקת החינוך על עדכון תקני חינוך שוויוניים משמעותיים".

הוא טען, כי "למהלך הזה של לאפשר לוועדי בתי הספר המקומיים להסדיר את תוכניות הלימודים של בתי ספר דתיים פרטיים יהיו השפעות משמעותיות ושליליות על תושבי מחוז אורנג'" כתב הסנאטור בפוסט בפייסבוק.

"בעבר, בתי ספר חרדיים פרטיים בקהילה החסידית ניהלו את ענייניהם בעצמם ולכן לא הייתה להם סיבה להתערב בפוליטיקה של מועצת בתי הספר. עם זאת, עם השינוי הזה ממשרד החינוך, נראה גל של מועמדים חסידיים המתמודדים על מושבים במועצת בית הספר על מנת להגן על זכויות התיקון הראשון שלהם לחופש הדת".

"זה לא רק יוביל לסכסוכים בקהילה שלנו, אלא זה עלול להוביל להשלכות חינוכיות שליליות עבור ילדים כפי שכבר קרה במקרה של מחוז בית הספר מזרח ראמפו במחוז רוקלנד. ההחלטה הזאת הייתה טעות ענקית. במילים פשוטות, הורים צריכים לקבל החלטות לגבי סוג החינוך הטוב ביותר עבור ילדיהם, ובתי ספר פרטיים וציבוריים צריכים לנהל את ענייניהם מבלי שיתערבו להם. אני קורא למחלקת החינוך הממלכתית ולמועצה, להפוך את ההחלטה הזו לאלתר מכיוון שהיא לא נכונה לתלמידים שלנו ורעה לקהילה שלנו".

"תזכרו שהיום זה בעיקר ממוקד לישיבות, מחר זה יכול להיות בית הספר קתולי או נוצרי שנמצא על הכוונת. כוח המדינה נוצל לרעה שוב ושוב, החל מהפסקת הפטור הדתי מחיסון. אם לא נתחיל להגיד לא, זה לעולם לא יפסיק".

סנטור גזירת החינוך ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד