י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
46 יום לבחירות

ניפגש בקרוב שוב בקלפי? תיקו בין הגושים, אולם ללפיד תיתכן ממשלה

סקר מנדטים חדש שמתפרסם הבוקר 46 ימים לבחירות מציג תוצאה מדאיגה לאזרחי ישראל שכן שוב ניתקל בתיקו בין הגושים ללא יכולת להקים ממשלה יציבה, אם כי יתכן ולפיד יצרף את המשותפת שכעת נטולת בל"ד שנתפסת כקיצונית מבין שלוש המפלגות המרכיבות אותה

ניפגש בקרוב שוב בקלפי? תיקו בין הגושים, אולם ללפיד תיתכן ממשלה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: דוד כהן, פלאש 90

46 ימים ליום הבחירות וברקע סיום הגשת הרשימות, סקר מנדטים חדש של עיתון 'מעריב' ומכון הסקרים 'פאנלס פוליטיקס' של מנחם לזר מעריך כי לו הבחירות היו מתקיימות היום התוצאה היתה תיקו בין הגושים 57 לגוש נתניהו ו-57 לגוש לפיד. כשבתווך 'הרשימה המשותפת' שנסקרה במתכונתה הנוכחית עוד לפני הפיצול ברגע האחרון ממפלגת בל"ד.

לפי הסקר, 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו עם 31 מושבים, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד עם 25, 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ מקבל בסקר 'מעריב' 12 מושבים, 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, היא המפלגה הרביעית בגודלה עם 11 מושבים.

מפלגת ש"ס בראשות אריה דרעי נחלשת בכוחה מ-9 מושבים בכנסת הנוכחית ל-8 בכנסת הבאה, 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף שומרת על כוחה אחרי האיחוד מחדש השבוע עם 7 מושבים, 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן חוזרת להתחזק בסקרים ועולה ל-6 מושבים.

קלפי. צילום: בחדרי חרדים.

'הרשימה המשותפת' שנסקרה כאמור לפני הפיצול של תע"ל של אחמד טיבי וחד"ש של איימן עודה מבל"ד של סמי אבו שחאדה, שומרת על כוחה עם 6 מושבים, מפלגת 'מר"צ' עוברת את אחוז החסימה לפי הסקר עם 5 מושבים, לצד 'העבודה' שמשיגה נתון דומה - 5 מושבים, אך נחלשת בכוחה העומד כיום על 7 מושבים בכנסת הנוכחית.

בתחתית נמצאת זה כמה סקרים ברציפות, מפלגת רע"מ בראשות מנסור עבאס עם 4 מושבים בלבד. מתחת לאחוז החסימה נמצאות מפלגת 'הבית היהודי' בראשות איילת שקד עם 2.2% ו'צעירים בוערים' של הדר מוכתר שמקבלת 1.5% מסך קולות הבוחרים.

יצוין כי אם 'הרשימה המשותפת' עוברת את אחוז החסימה כשהיא רצה במתכונתה הנוכחית ללא בל"ד, יתכן כי לפיד כן יוכל להקים ממשלה איתם וכך יש לו ממשלה עם יותר מ-61 תומכים.

 

יאיר לפיד בנימין נתניהו סקר מנדטים בחירות לכנסת ה-25 פאנלס פוליטיקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד