כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
במוצאי מנוחה

הרבנים נגד סליחות מוזיקליות: "הופכים את המעמד לאירוע של בילוי"

לקראת מוצאי שבת סליחות, מתפרסם מכתב חריף של בכירי הדיינים האשכנזים ובראשם ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין נגד "ערבי הסליחות" עם זמרים הנערכים בבתי כנסת שונים: "קוראים אנו לבעלי התפילה, למארגנים והזמרים לחדול ממעשיהם לא לפרוץ ח"ו פרצות בכרם בית ישראל"

הרבנים נגד סליחות מוזיקליות: "הופכים את המעמד לאירוע של בילוי"
סליחות עם גיטרות צילום: קובי הר צבי

בשנים האחרונות רווחה לה התופעה בקרב חלקים מהציבור החרדי על אירועי הסליחות הראשונות הנאמרות במוצאי שבת סליחות לבני עדות אשכנז המלווים בכלי נגינה וזמרים.

קולמוסים רבים נשפכו סביב התופעה האם באמת מדובר בדבר נכון לאחר שרבים מאומרי הסליחות לא היו אומרים לולי כך שמגיעים זמרים ונגנים ובכך הם מתעלים בהתרוממות גדולה בסליחות הראשונות.

מי שיוצאים נגד התופעה הם גדולי הרבנים והדיינים ובראשם ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שמפרסמים מכתב בנושא וטוענים כי הדבר הופך לאירוע של בילוי עם זמרים ותזמורות. 

הרבנים כותבים בחריפות: "הרינו בזה אודות אותם הפורצים גדר לשנות ולהפוך את המעמדים הקדושים של תפילת הסליחות לאירוע של בילוי ומקיימים "ערבי סליחות" בהשתתפות זמרים ותזמורות, הן בבתי כנסת והן בחוצות קריה, אשר תחת לקיים "זוחלים ורועדים מיום בואך" הופכים את מעמד התפילה והבקשה שבו בכל קהילות ישראל מתכוננים ומתקרבים לימי הדין, למופע מוזיקלי תוך כדי הרס מסורת ישראל סבא".

"קוראים אנו בזה הן למארגנים והן לבעלי התפילה והזמרים לחדול ממעשיהם, והן לציבור שיחי' לא לפרוץ ח"ו פרצות בכרם בית ישראל, ובזכות העמידה האיתנה על שמירת קדשי ישראל יבורכו כולם בכתיבה וחתימה טובה לכל טוב ולרוב נחת כל הימים. וע"ז בעה"ח".

על המכתב חתומים הגאון רבי צבי ובר, הגאון רבי יהודה סילמן, הגאון שריאל רוזנברג והגאון רבי יצחק מרדכי הכהן רובין אליהם הצטרף גם ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין. 

המכתב של הדיינים

סליחות ראשונות סליחות מוזיקליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד